پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 455360
۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
مراسم

حوزه/ همزمان با ایام سوگواری شهادت امام ششم شیعیان امام جعفر صادق(ع) استان یزد در سوگ آن امام همام غرق در عزا و ماتم بود و دسته های عزاداری و مردم سوگوار استان در بیش از هزار مسجد و ۵۰ امامزاده استان و اماکن مذهبی به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، مراسم سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) در سراسر استان یزد اعم از شهر یزد و شهرستان های ابرکوه، اشکذر، اردکان، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، میبد و مهریز برگزار شد و مردم مؤمن استان با صادق آل محمد(ص) میثاقی دوباره بستند.

این گزارش می افزاید: از یک هفته مانده با سالروز شهادت آن امام همام، برخی از هیئت های مذهبی یزد مراسم ویژه سخنرانی را بادعوت عمومی از مردم آغاز کردند و یکی از هیئت های عزاداری امامشهر یزد مراسم ویژه تعزیه خوانی را از چند شب قبل با استقبال پرشور دوستداران ائمه عصمت و طهارت(علیهم السلام) آغاز کردند که تا شام غزیبان امام ادامه می یابد.
 
تمام تکایا، امامزادگان و بیش از هزار مسجد شهر یزد با هماهنگی های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ها و تبلیغات اسلامی و استقبال مردم مؤمن استان مراسم ویژه ای از شب گذشته و صبح و عصر امروز برگزار شد و با شام غریبان شهادت امام جعفر صادق(ع) پایان می یابد.
 
صبح امروز از سوی آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مراسم سالیانه سالروز شهادت امام صادق(ع) با حضور جمعی از مردم و علما در دفتر امام جمعه برگزار شد و مراسم دیگری نیز با سابقه 50 ساله در سالروز شهادت صادق آل محمد در بیت چهارمین شهید محراب آیت الله شهید صدوقی(ره) با حضور مردم برگزار شد.
 
شب گذشته نیز مراسم سوگواری دسته های عزاداری یزد در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یکی از نوادگان امام جعفر صادق(ع) برگزار شد که با پخش زنده از صدا و سیمای مرکز یزد به مدت سه ساعت به روی آنتن رفت.
 
صبح امروز هم مراسم سوگواری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی، حضور پرشور مردم سوگوار دارالعباده و جمعی از علما و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد مراسم سوگواری در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد از نوادگان امام جعفر صادق(ع) و مدفن بیش از 70 عالم یزدی همراه با اقامه نماز صبح تا ساعت ۹ صبح برگزار شد و با حرکت دسته عزاداری به سمت حسینیه بعثت یزد و عزاداری در این مکان تا اذان ظهر ادامه یافت.
 
برپایه این گزارش، امشب مراسم شام غریبان شهادت امام ششم شیعیان در سراسر استان یزد برگزار می شود.
 
انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha