پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عفاف وحجاب

حوزه / حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه ۷۰ درصد بانوان جمهوری اسلامی محجبه کامل هستند گفت: هیچ‌گاه پوشش و حجاب مانع از حضور زنان در اجتماع نمی‌شود.

حجت الاسلام محمد فیاضی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه اگر بخواهیم پیرامون بحث حجاب نظراتی داشته باشیم باید سیری از بحث انسان و جایگاه او ارائه شود گفت: وجه تمایز انسان با دیگر موجودات بحث پوشش است.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه امروزه طوایف مختلف کشور با توجه به شرایط زندگی، پوشش متفاوتی دارند افزود: اسلام برای اینکه جایگاه زن را قوام ببخشد، کرامت ارزشمند و شایسته‌ای را به او عطا کرده که با پوشش می‌تواند آن را کامل در حیطه خود داشته باشد.

 حجاب مانع از حضور زنان در اجتماع نمی‌شود

حجت الاسلام فیاضی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه پوشش و حجاب مانع از حضور زنان در اجتماع نمی‌شود، گفت: پیشنهاد می‌شود که زندگی بانو مجتهده امین را در زمان رضاخان مطالعه کنند، این بانو با حجاب کامل خود به فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیز می‌پرداختند و هیچ‌گاه حجاب مانع پیشرفت ایشان در مسائل مختلف نشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد تصریح کرد: امروزه نیز در بانوان بسیاری در سمت‌ها و جایگاه مختلف با حجاب کامل به ایفای نقش می‌پردازند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به وضعیت حجاب در کشور گفت: قبل از انقلاب حجاب ما حجاب درستی نبود و وقتی صدا و ندای اسلام بلند شد، بسیاری از زنان در آن زمان در راهپیمایی‌ها با پوشش حضور پیدا کردند و بعد از انقلاب با پوشش کارها را انجام دادند.

وی با بیان اینکه نقش دشمن در مسئله بی‌حجابی بسیار گسترده است خاطرنشان کرد: از آنجایی که دشمن می خواهد در مباحث مختلف کشور اسلامی نفوذ پیدا کند دنبال مسئله حجاب رفته و آن را به عنوان نقطه هدف خود قرار داده است.

حجت الاسلام فیاضی تصریح کرد: مسئله حجاب فقط به بانوان ختم نمی‌شود، بلکه دشمنان در خصوص پوشش مردان نیز تغییراتی ایجاد کردند، به شکلی که امروزه نوجوانان پسر ما در سطح شهر با یکسری از لباس‌های نامتعارف رفت و آمد می‌کنند و به‌نوعی می‌توان گفت که تقریباً پوششی ندارند.

70 درصد بانوان جمهوری اسلامی محجبه کامل هستند

این کارشناس مذهبی، با تأکید بر اینکه امروزه بالای 70 درصد بانوان جمهوری اسلامی محجبه کامل هستند، گفت: 20 درصد از بانوان هم محجبه ناقص و مابقی هم افرادی هستند که هویت و جایگاه خود را از دست داده‌اند و وقتی انسان هویت و انسانیت خود را فراموش کند، تظاهر به جلوه گری می‌کنند.

 معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با بیان اینکه کسانی در راستای ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی فعالیت می‌کنند برای  زن هویتی قائل نیستند، گفت: نگاه به مسئولیت زنان که خداوند برایشان قرار داده بسیار بیشتر و مؤثرتر از مردان است، اما این جنسیت فاخر متأسفانه به ابزاری تبدیل شده و دشمنان از آن برای دست یابی به اهداف خود استفاده می‌کنند.

قطعاً دشمنان دین و فطرت مروجان بی‌حجابی هستند

 این کارشناس مذهبی اذعان کرد: زنی که در ازای دریافت مبلغی حاضر به حضور در جامعه با بدترین شکل می‌شود، هویت و انسانیت خود را فروخته است و قطعاً دشمنان دین و فطرت مروجان بی‌حجابی هستند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha