پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته عفاف و حجاب

حوزه/ پوشش و حجاب در واقع نشان دهنده کرامت انسانی است و افراد با نوع پوششی که انتخاب می کنند، حدود حریم انسانی خود را برای بیننده مشخص می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، گردهمایی عفاف و حجاب با مشارکت برخی نهادهای اجرایی شهرستان علی آباد کتول و نیز همکاری مدرسه علمیه شهیده بنت الهدای این شهرستان با حضور همسر شهید حجت الاسلام ضابط برگزار گردید.

 در این مراسم، خانم میترا حسن پور با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد بیان کرد: حدود یک قرن از این حادثه می گذرد، اما همچنان بانوانی هستند که یاد آن حادثه را زنده نگه داشته اند؛ همان پیام یعنی غیرت ورزی، پایمردیی و پایداری نسبت به اهداف دینی را به جهانیان اعلام می دارند.

وی با اشاره به دشمنی غیر قابل انکار ابلیس، گفت: ابلیس دشمن قسم خورده انسان است که همه تلاش خود را برای از بین بردن کرامت انسانی به کار می بندد، لذا باید همه کارها در راستای برگرداندن کرامت انسانی باشد.

همسر شهید ضابط با بیان وجه تفاوت آفرینش انسان و سایر موجودات، خاطرنشان کرد: هرقدر انسان از عقل و راهنمایی های انبیای الهی بهره ببرد، به مقام ملائکه نزدیک و چه بسا بالاتر می رود و هرقدر از حیوانیت و هواهای نفسانی تبعیت کند، به سمت خوی حیوانی می رود "بل هم اضل".

حسن پور با بیان این که پوشش و حجاب در واقع نشان دهنده کرامت انسانی است ابراز نمود: افراد با نوع پوششی که انتخاب می کنند، حدود حریم انسانی خود را برای بیننده مشخص می کنند و این حفظ و مراعات کردن تنها مختص به بانوان نیست، بلکه مردان نیز ملزم به رعایت آن هستند.

وی در پایان با اشاره به کرامات انسانی از مهم ترین آثار حجاب را تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: انسان دارای کرامت است و باید همه کارها در راستای برگرداندن کرامت انسانی باشد؛ در این راستا، بانوان با تأسی از حضرت زهرا و زینب کبری(سلام الله علیهما) باید حریم خود را حفظ نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha