چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بانوان مبلغه

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان از شرکت خواهران مبلغه و طلبه این استان برای شرکت در دوره آموزشی احکام موضوعی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ بانوی مبلغه در سامانه سمتاز (سامانه مدیریت تربیت اسلامی زنان) ثبت نام کرده اند.

خانم سمیه عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه دوره های احکام موضوعی با توجه به مناسبت های مذهبی سال برای مبلغان برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره ها مبلغان با توجه به مناسبت های پیش رو، احکام مربوط به ایام خاص را بصورت تخصصی زیر نظر اساتید حوزه فرا خواهند گرفت .

وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) طلاب و مبلغان مسائل و احکام مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، احکام قسم و همچنین احکام نذر را فرا می گیرند تا در پاسخگویی به سؤالات و شبهات عزاداران حسینی مسلط باشند .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 700 بانوی مبلغه در سامانه سمتاز (سامانه مدیریت تربیت اسلامی زنان) ثبت نام نموده اند، افزود: اکثر این مبلغان هم اکنون در مناطق مختلف استان لرستان  در محافل گوناگون به تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و معارف اهل بیت(ع) مشغول هستند .

 عزیزی در ادامه از ثبت نام خواهران طلبه برای شرکت در دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت:طلاب 17 تا40 سال با دارا بودن ویژگی حداقل حفظ 5 جزء قرآن کریم می توانند با مراجعه به سایت معاونت فرهنگی برای شرکت در این دوره ثبت نام خود را انجام دهند .

وی با بیان اینکه ثبت نام این دوره تا 25 تیرماه ادامه دارد یادآور شد: تاکنون 18 نفر از طلاب خواهر لرستانی برای شرکت در دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم ثبت نام کرده اند .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان در پایان گفت: پس از اتمام  این دوره و قبولی در آزمون، طلاب گواهینامه پایان دوره  از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha