شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام رضا علیه السلام

حوزه/ مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم: با توجه به این که سیره پژوهی بین ما به یک دغدغه تبدیل نشده است، لذا هدف اصلی همایش سیره امام رضا(ع) ترویج و تثبیت گفتمان سیره پژوهشی در بین نخبگان حوزوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام راد، مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم، صبح یکشنبه در همایش علمی سیره امام رضا(ع)، آموزه ها و کارکردها که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ابتدا همانطور که در روایت امام رضا(ع) تأکید شده، احیای امر اهل بیت است.

وی با بیان اینکه در این همایش به سیره امام رضا(ع) پرداخته می شود، گفت: با توجه به این که سیره پژوهی بین ما به یک دغدغه تبدیل نشده است، لذا هدف دوم این همایش ترویج و تثبیت گفتمان سیره پژوهشی در بین نخبگان حوزوی است.

مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم، افزود: وجهه تمایز این همایش از سایر برنامه ها جشنواره دهه کرامت رویکرد پژوهشی و علمی آن است.

وی با بیان اینکه هدف نهایی این همایش تکریم دهه کرامت است، گفت: دهه کرامت به دهه معرفت وجشن تبدیل شده و امیدواریم بتوانیم آموزه های امام رضا(ع) را از سیره ایشان استخراج و در زندگی استفاده کنیم.

لازم به ذکر است: همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه های و کار کردها با حضور  اساتید و صاحبنظران حوزوی در حال برگزاری است و تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha