پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری با بیان اینکه نام و نشان عالمان استان مازندران زبانزد است، گفت: در هر یک از عرصه‌های علوم دینی جای پای علمای مازندرانی دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم طاهری، پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان مازندران، که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در ساری برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) پناهگاه علم و معرف اهل‌بیت(ع) است.

مدیر سابق حوزه علمیه استان مازندران با بیان اینکه حوزه علمیه مازندران حوزه‌ای با قدمت بالا به شمار می‌رود، تصریح کرد: از دهه‌های نخستین ورود اسلام به این سرزمین و زمانی که ذکر لا اله الا الله وارد این سرزمین شد از آن زمان ما علما بزرگ و فرهیخته‌ای داریم.

وی با اشاره به اینکه در هر یک از عرصه‌های علوم دینی جای پای علمای مازندرانی دیده می‌شود، گفت: شخصیت‌های بزرگی همچون سید حیدر آملی، طبرسی صاحب احتجاج و ابن شهرآشوب ساروی و دیگر علمای فرهیخته از جمله عالمان بنام این دیار هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری با بیان اینکه مجمع‌البیان مرحوم طبرسی یکی از یادگارهای مازندران است، خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست نیز شیوخ مازندرانی در مشروطه پرچم‌دار بودند تا جایی که برای شیخ فضل‌الله نوری و دوعالم این دیار در عصر مشروطه حکم اعدام صادرشده که یکی شیخ غلامعلی مجتهد ساروی در همین خیابان تیرباران شد و امروز با لقب شهیدی در ساری حضور دارند و منشأ برکات و خیرات عظیمی هستند.

وی با بیان اینکه در عصر انقلاب و بعد انقلاب نمی‌توان بعد از امام راحل از آقا شیخ محمدتقی فلسفی نام نبرد، گفت: کسی که با سخنرانی مهم خود انقلاب را در تهران نهادینه کرد و از جمله علما و شهدای انقلاب اسلامی نیز می‌توان به شیخ عبدالکریم هاشمی نژاد و صدها شهید طلبه حوزه علمیه مازندران نام برد.

مدیر سابق حوزه علمیه استان مازندران با اشاره به اینکه در آتش‌سوزی تأسف‌بار مسجد جامع ساری، حوزه علمیه امامیه ساری کاملاً سوخت، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم راه علما و بزرگان حوزه را ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مدت مدیریت هشت‌ساله خود بیش از ۶۰ جلسه شورای حوزه علمیه استان با بیش از ۲۰۰ مصوبه راهگشا را پیگیری کردیم.

حجت‌الاسلام والمسملمین طاهری با اشاره به اینکه خوشبختانه و تلاش‌های صورت گرفته امروز مدارس علمیه استان در یک وضعیت مطلوبی قرار دارند، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان از مثبت بودن شاخص‌های علمی در این مراکز حوزوی دارد.

وی افزود: سعی کردم در طول این هشت سال مشکلات طلاب، اساتید و مدارس علمیه به مرکز مدیریت قم منتقل نشود و در استان حل شود و با مشارکت شورای صلح و سازش دادسرای ویژه روحانیت پرونده‌های موجود حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha