جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر ضرورت تزریق تفکر انقلابی به بدنه حوزه، گفت: انسجام اساتید حوزه با محوریت ولایت فقیه معنا می یابد و بسیج اساتید و نخبگان حوزه نیز با این رویکرد تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امروز در اولین دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه استان های قم، خراسان رضوی، تهران و اصفهان، در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت در مشهد گفت: مراجع تقلیدی همچون آیت‌الله العظمی نوری همدانی، راهبردی برای حرکت تکلیفی در این مقطع حساس انقلاب مقدس اسلامی هستند.

وی با بیان این که رهنمودهای این مرجع فکری انقلاب در آن روزهای پرتلاطم انقلاب اسلامی بسیار ارزنده بود، تصریح کرد: امروز با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید گفت این انقلاب در میانه راه قرار دارد و هنوز به پیروزی کامل نرسیده است.

امام جمعه مشهد با بیان این که در آن سالها انقلاب جریانی را طی می کرد که هم منحصر در مبارزه و هم محور انقلاب بود، خاطر نشان کرد: آیت الله العظمی نوری همدانی در آن سالها به عنوان استاد برجسته حوزه علمیه قم، مرجعیت علمی، فکری و انقلابی طلاب را بر عهده داشتند و امروز نیز در برابر تهاجمات صورت گرفته همچون زمان انقلاب مرجعیت فکری انقلاب را بر عهده می گیرند، چراکه راهنمایی های ایشان با تجربه دیرین آن زمان در همه امور موثر و راهگشا است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که اگر بناست انقلاب، اساتید حوزه را منسجم کند، قطعا باید با محوریت ولایت فقیه باشد، بیان کرد: سازمان بسیج اساتید حوزه به ‌عنوان جریانی که اساتید برجسته انقلابی حوزه را در انسجام و تشکلی به‌عنوان مرجعیت فکری برای طلاب آن هم با حفظ محوریت مقام ولایت در آورد، امروز حاضر و ناظر در عرصه این سازمان تشکیل شده است.

وی با بیان این که امروز اساتید باید تفکر انقلابی را در بدنه حوزه تزریق کنند، ابراز کرد: بدون شک انسجام اساتید حوزه با محوریت ولایت معنا می یابد و بسیج اساتید و نخبگان حوزه نیز با این رویکرد تشکیل شده است و قطعا موفقت آمیز خواهد بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha