جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهارت زندگی

حوزه/ کارشناس دینی رادیو معارف بر لزوم آموزش مهارت های زندگی بر اساس اصول دینی به نسل جوان تاکید کرد.

حجت الاسلام محمد رضا آتشین صدف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که آموزش مهارت های زندگی یکی از کلیدی ترین مباحث در کلان مقوله سبک زندگی دینی است، اظهار داشت: در این راستا هم باید به انتشار کتب ارزشمند و کاربردی اهتمام داشت و هم این که در فضای مجازی دست به ابتکارات و خلاقیت زد چرا که در هر دو عرصه ما نیاز به کار جدی و مستمر در این امور داریم.

وی افزود: متاسفانه در وضعیت کنونی نسل جدید جامعه ما چندان با مهارت های زندگی آشنا نیست که که همین مساله خود زمینه ساز بروز بسیاری از مشکلات و آسیب ها شده است.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین گفت: در این بین، ارتقای سطح اعتماد به نفس، آموزش چگونگی مواجهه با مشکلات و سختی های زندگی و به خصوص توجه جدی به راهکارهای مقابله با آن ها از جمله مهم ترین ضرورت هایی است که توجه به آن ها می طلبد که ما در بحث سبک زندگی مساله آموزش به نسل جدید را بیش از پیش در کانون اهداف خود قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در وضع کنونی نوجوانان جامعه ما که عموماً دانش آموز هستند، در آموزش و پرورش، سواد رسمی و متداول را فرا می گیرند، اما بدون تردید مهارت های زندگی موضوعی فراتر از این سواد رسمی است چرا که باید در همه عرصه های زندگی خود از دستاوردهای این مهارت ها بهره مند باشند تا در مواجهه با مشکلات و بحران ها بهترین رفتار و عملکرد را داشته باشند.

حجت الاسلام آتشین صدف تصریح کرد: متاسفانه رسانه های رسمی و همچنین نهادهای فرهنگی و آموزشی ما کمتر به این مقولات ورود پیدا می کنند و هر ازگاهی اگر طرح بحثی در این باره می شود، نوع برخوردها بیشتر کلیشه ای و شعاری است تا کاربردی و عملی و لذا آن طور که انتظار می رود به نتیجه مطلوب منتهی نمی شود.

وی افزود: ناگفته پیداست که نهادها و موسسات دولتی و خصوصی دیگر نیز می توانند به این مباحث مهم ورود پیدا کرده و هر کدام بخشی از نیازهای جامعه در عرصه مهارت زندگی را شناسایی و برایش برنامه ریزی کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha