جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابطحی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه، تصریح کرد: امروز آنچه اسلام را نگه می دارد روحیه انقلابی است و حوزه ها باید انقلابی باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی در نشست فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون انقلابی بودن حوزه های علمیه، گفت: متون درسی باید به نحوی طراحی شود که طلاب را با اخلاق و انقلابی تربیت کند.

وی با بیان نقش و تاثیر گذاری بانوان در جامعه یادآور شد: انقلاب زمانی پیروز شد که خانم ها به میدان آمدند و در راهپیمایی شرکت کردند و در همه صحنه ها پا یه پای مردان حرکت کردند و زمانی جنگ را پیروز شدیم که خانم ها فرزندانشان را فدا کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: امروز آنچه اسلام را نگه می دارد روحیه انقلابی است و حوزه ها باید انقلابی باشند.

وی ادامه داد: طلبه باید متقی، باخدا و با ایمان باشد و اگر متخلق به این صفات شد نماد آیه «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ» می شود که حاضر است جانش را در راه خدا بدهد و از ملامت ملامت کننده گان باکی نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه طلبه باید متقی دارای ملکه تقوا و ملتزم به انجام واجبات و ترک محرمات باشد، گفت: طلبه باید متخلق و آراسته به مکارم اخلاق و آداب اسلامی با تاسی از سیره نبوی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی، تفقه در دین را از دیگر ویژه گی های طلاب علوم دینی دانست و اظهار کرد: طلبه باید متفقه در دین، تلاشگر در زمینه شناخت عمیق احکام اسلامی و معارف دینی باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، داشتن روحیه جهادی و انقلابی را از ویژگی های طلاب علوم دانست و ادامه داد: طلبه باید مجاهد، انقلابی و دارای انگیزه، خستگی ناپذیر بی تکلف و بدون چشم داشت و در مقابل دین و دنیای مردم احساس مسئولیت کند.

وی افزود: طلبه باید بصیر، عالم به زمان، دشمن شناس، آشنا با اهداف و اولویت های انقلاب اسلامی باشد و دوست را از دشمن تشخیص دهد و فرصت ها و تهدیدهای پیش رو اسلام و تشیع را بشناسد و گوش به فرمان ولی امر زمان باشد و در لحظه اقدام کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، تصریح کرد: طلبه باید درد آشنا همراه و هم درد و دلسوز مرم به ویژه محرومان باشد و هچنین اثر بخش در خانواده و اجتماع باشد و  روش ها و ابزارهای سنتی و نوین برای تبلیغ را به کار گیرد.

وی، نظم را برای طلبه یک اصل دانست و گفت: یکی از ویژه گی های اسلام نظم است، بنابراین طلبه نیز باید در رعایت نظم و انظباط نمونه باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان یادآور شد: طلبه باید حافظ نور ولایت باشد و آن را به جامعه منتقل کند حضرت فاطمه(س) حافظ نور ولایت بودند و جانشان را فدای نور ولایت امیرالمومنین(ع) نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی  در پایان گفت: طلبه باید با پیروی از  آیه « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً » حافظ اتحاد باشد و افراد جامعه را دعوت به اتحاد کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha