شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدکارگر شورکی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشست توانمندسازی اساتید مدارس علمیه خواهران استان یزد یکی از ضرورت های آینده نگری حوزه های علمیه را به روز رسانی روش های تدریس اساتید دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی ظهر امروز در نشست توانمند سازی اساتید 22مدرسه علمیه خواهران استان یزد با خیر مقدم به اساتید و تبریک دهه کرامت، جایگاه اساتید را در پرورش نسل آینده حوزه و نیز بانوان مبلغ مهم معرفی کرد.

وی اظهار کرد: در مورد جایگاه استاد و مقام معلم همین بس که اولین معلم خداست و بعد پیامبران الهی معلم انسان بودند و بعد از آن جانشینان پیامبران و ائمه معصومین(علیهم السلام) این جایگاه را دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، علمای اسلام  هم به عنوان معلم نقش پیامبران و ائمه را دارا هستند و طلاب هم در مراتب بعدی پس از فراگیری علم به تبلیغ دین می پردازند.

 حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: طلبه ای که به عنوان مبلغ در جامعه حضور می یابد باید عالم به دین باشد زیرا جا پای پیامبران گذاشته اند و پیروی از پیامبر و ائمه اطهار(علیهم السلام) و تقویت علم آموزی در اولویت قرار می گیرد.

وی به روز رسانی روش های تدریس در مدارس علمیه را مهم خواند و افزود: نمی شود با روش سالهای قبل تدریس کرد و با توجه به پیشرفتی که آموزش عالی در زمینه تدریس دارند حوزه های علمیه نیز باید به روز باشند و برای آینده حوزه برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha