جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش علما و فرهنگیان و ضرورت حضور تاثیرگذار بر اوضاع افغانستان، موانع و راهکارها

حوزه/رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) اینکه باید منطق شیعه از طریق رسانه ها و فضای مجازی منتشر شود تا جوانان آگاه شوند و بصیرت افزایی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی ظهر چهارشنبه درهمایش علما و فرهنگیان و ضرورت حضور تأثیر گذار بر اوضاع افغانستان، موانع و راهکارها که در مرکز فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، اظهار داشت: در یک برهه از تاریخ که وهابیت توانست با تبلیغات گسترده جهانی و القای شبهات گوناگون از 80 کشور بیش از 120 هزار انسان فریب خورده را در سوریه و عراق جمع کند در آن زمان که برای ایران با توجه به جو سیاسی امکان اعزام رزمنده نبود به حق باید بگوییم فاطمیون و زینبیون حق بزرگی به گردن ما دارند و مدیون این عزیزان هستیم.

وی گفت: نکته ای که همیشه از نظر خیلی ها پنهان بود و به ان نپرداخته شده این بوده است که این داعش و امثال ان با چه انگیزه ای توانسته این جوانان را از گوشه و کنار جهان در مبارزه ناجوان مردانه حاضر کند و آن را به حدی برساند که کمربند انتحاری ببند و خود را نابود کند و ده ها نفر را به شهادت برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) با بیان اینکه باید راهکاری برای این شستشوی مغزی که به راه انداختند ارائه دهیم، افزود: نقش تبلیغ و رسانه خیلی مهم است.

وی تصریح کرد: در سخنان رهبران و مفتی های داعش دقت کنیم می بینیم که بحث مال برای آن ها مطرح نیست و این ها از واژه های مقدس اسلامی سوء استفاده کردند  که اولین واژه جهاد فی سبیل الله است.

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی قزوینی با اشاره به اینکه امروز شرکی که جامعه اسلام را گرفته از شرک زمان پیغمبر بالاتر است، توضیح داد: عواملی پشت پرده است که جوان بی خبر و نا آگاه از معارف دینی را تحریک می کند و حاضر می شود از خود بگذرد تا چند انسان دیگر را از بین ببرد، لذا باید دید چه راهکارهایی برای جلوگیری از این اقدام باید ارائه کنیم و پیشگیری کنیم قبل این که به داعش بپیوندند.

وی ادامه داد: از کار هایی که باید  انجام دهیم بصیرت افزایی است تا جلوی این سوء استفاده از واژه های اسلامی را بگیریم.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) با بیان اینکه باید منطق شیعه از طریق رسانه ها و فضای مجازی منتشر شود تا جوانان آگاه شوند و بصیرت افزایی صورت بگیرد، گفت: دشمن عمدتا به سراغ جوانان اهل سنت رفته است.

وی عنوان کرد: به همان اندازه که برای بصیرت افزایی جوانان شیعه سرمایه گذاری می کنین باید به فکر جوانان اهل سنت هم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی  گفت: در افغانستان اختلاف نظر بین علما زیاد است و باید برای آن فکری کرد و علما را در سطح واحد قرار دهند و تا زمانیکه این اختلافات است به جایی نمی رسیم و دشمن این نکته را به خوبی فهمیده است.

وی با بیان این که در 9 ایالت افغانستان داعش حضور فعال دارد، ابراز داشت: اختلاف سلیقه ها را کنار بگذارید و دست در دست هم گذاشته و اجازه ندهید وهابیت و داعش جوانان و افکار آن ها را بربایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha