جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره سرود آوای انقلابی در قم

حوزه/ مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری جشنواره سرود آوای انقلابی از سلسله برنامه های جشنواره سرو در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مجید رفیعی طی سخنانی در نشست خبری جشنواره چله سرو و نیز مراسم رونمایی از پوستر جشنواره سرود انقلاب اسلامی با بیان این که جشنواره سرود آوای انقلابی از سلسله از برنامه های جشنواره‌های چله سرو ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است ، ابراز داشت: این جشنواره با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم و با هدف تولید محصولات فرهنگی و هنری به منظور بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می گردد.

وی با اشاره به حضور یکی از پدران شهدای بمباران قم در سال های دفاع مقدس گفت: جشنواره سرود انقلابی در واقع یادبودی از شهدای گروه سرود مدرسه قطب راوندی قم است که در اولین روز از بهمن ماه سال 65 بعد از اجرای سرود در سینما تربیت در بمباران سه‌راه بازار قم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رفیعی همچنین با بیان این که قم در طول این چهار دهه همواره محور و کانون تحولات انقلابی بوده است، افزود: محوریت قم در مباحث دینی و کانون تشیع نیز ایجاب می کند که ما در زمینه برنامه های فرهنگی با رویکرد ملی و اسلامی، توجه و اهتمام بیشتری داشته باشیم و ویژه برنامه های جشنواره چله سرو نیز دقیقاً در همین راستاست.

وی با اشاره به این که پایان مهرماه سال جاری آخرین مهلت فراخوان جشنواره‌ها است، گفت: در 13 آبان ماه که روز مبارزه با استکبار جهانی است، آثار هنری این جشنواره دریافت و در فاصله زمانی نهم لغایت نوزدهم دی‌ماه نمایش عمومی این جشنواره صورت می گیرد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم همچنین بر لزوم رویکرد مردمی این جشنواره تاکید کرد و گفت: هدف ما این است که همه اقشار مردم از هر گروه سنی و شغلی را در این گونه فعالیت ها با محوریت مساجد مشارکت دهیم تا به سهم خود در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی حرکت شایسته ای انجام داده باشیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha