جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 456912
۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
 آیت الله العظمی شبیری زنجانی

حوزه/ کسی از مرحوم آقای بروجردی نقل کرد (یا خودم از ایشان شنیدم): کتابی به این محکمی و اختصار در موضوع صلاة نوشته نشده است.

خبرگزاری «حوزه»، از بیانات آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی:  در باب صلاة، کتاب الصلاة مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری کتاب خوبی است و در آن لبّ مطالب ذکر شده است و حشو و زوائد ندارد.

کسی از مرحوم آقای بروجردی نقل کرد (یا خودم از ایشان شنیدم): کتابی به این محکمی و اختصار در موضوع صلاة نوشته نشده است.

از مرحوم آقای اراکی شنیدم که آقای حاج شیخ می‌فرمود: زمانی که من مشغول نوشتن صلاة بودم، روزی در حجره بودم، مرحوم آخوند خراسانی تشریف آورد. ایشان جزوه‌های مرا دید و خوشش آمد و پسندید.*

این کتاب مطابق سلیقة مرحوم آخوند هم هست چون لبّ مطالب در آن ذکر شده است و طبعاً مرحوم آخوند از این گونه کتاب‌ها خوشش می‌آمد.

 [آیة الله اراکی در این‌باره نوشته است: «خودش (= حاج شیخ عبدالکریم حائری) هم برای بنده نقل کرده، فرمود: یکی روز آن وقت‌هایی که در نجف بودم، مرحوم آخوند خراسانی به منزل بنده تشریف آوردند. دید نوشته‌هایی در طاقچه است. گفت: اینها چه است؟ گفتم: صلاة. یک قدری نگاه کرد، هی تعریف کرد. گفت: به! عجب حرف خوشی است. سبک مرحوم آقای آخوند هم همین‌طور بود. عبارت‌های مختصر و پرمغز داشت» شرح احوال آیة الله اراکی، ص۲۹۱.]

منبع: جرعه‌ای از دریا، ج2، ص406

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha