جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انصاری

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره برگزاری کنسرت، گفت: تا هر جایی که بتوانیم در همه کارها ارزش ها را ترویج می دهیم، ولی نمی توانیم خواسته های مباح مردم را به بهانه های مختلف ممنوع کنیم. نباید نسبت به خواسته های مباح مردم که در آن خلاف ارزش ها نیست، دریغ کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد علی انصاری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت رضا(ع) اظهار کرد: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران هستیم. در این چهل سال تلخی ها و شیرینی های زیادی بوده، ولی آنچه بیشتر از همه به چشم می آید اقتدار و سربلندی ملت ایران وسرشکستگی دشمنان این ملت است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح  کرد: آنچه که ملت ایران و نظام اسلامی ایران را در جهان ممتاز و متمایز کرده، حوزه های فرهنگی است، لذا یکی از طمع های دشمن برای مقابله با این ملت و نظام هجوم به این حوزه است براین اساس دهها سال قبل رهبرمعظم انقلاب این هشدار وتذکر را به همه مردم و مسئولین دادند.

وی افزود: این که آیا مسئولین خطر نفوذ دشمن را درک کرده اند یا نه را باید بررسی  کرد ، ولی امروز بصیرت یکی از اصلی ترین نیازهای جامعه است.

حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: در این امر که نظام ما اسلامی است و مردم ارزش ها را درک کرده اند و این که دشمن درصدد تضعیف این ارزش ها است، هیچ شکی نیست. نظام سلطه و دشمنان انقلاب امروزه با هجمه سنگین درصدد ضربه زدن به این ملت هستند.

مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی در ادامه ابراز کرد: اگر دشمن علیه ایران کاری نکرده یعنی اینکه نتوانسته اند انجام دهند، امروز هم با سرکارآمدن یک ادم سبک مغز و هتاک در راس حاکمیت آمریکا باید بدانیم شرایط سخت و دشواری پدید آمده است.

وی بیان کرد: دشمن در بین همه توطئه ها و فتنه اندوزی هایی  که علیه ملت ایران و نظام اسلامی کرده است امروزه بر روی سه نکته پافشاری می کند یکی ناکارامد جلوه دادن نظام در عرصه های مختلف، دوم ایجاد شکاف بین قسمت های مختلف چون بین مردم وحکومت و نکته سوم ایجاد یک فضای یاس وناامیدی بین جامعه است.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه مردم ایران همیشه دست دشمن را خوانده اند، اذعان داشت: هیچ کس در این نظام ادعای نبود مشکل و نواقص و ایرادات را ندارد، ولی باید به دستاوردها و پیشرفت ها هم اشاره کرد. با اطلاع رسانی صحیح می تواند از ایجاد اختلافات و شکاف ها در جامعه ممانعت کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه درباره واکنش های اخیر آیت الله مهدوی در خطبه های نماز جمعه پیرامون برگزاری کنسرت ها در سطح شهر، ابراز کرد: زمینه های هر کاری در نحوه استفاده آن متقاوت است، نصایح علما برای همه جامعه یک فرصت و نعمت است. ما نصیحت علما و بزرگان دینی را یک غنیمت می دانیم و روی چشم می گذاریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: تا هر جایی که بتوانیم در همه کارها ارزش ها را ترویج می دهیم، ولی نمی توانیم خواسته های مباح مردم را به بهانه های مختلف ممنوع کنیم، نباید نسبت به خواسته های مباح مردم که در آن خلاف ارزش ها نیست، دریغ کنیم.

حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: در بحث برگزاری کنسرت ها مسیر بسته نیست و مجوز هایی داده می شود، ولی اداره کل ارشاد در این عرصه تنها مسئول ذی صلاح نیست و ما جنبه های محتوایی کنسرت را فقط بررسی می کنیم.

وی متذکر شد: یکی از بزرگترین مشکلات این نوع برنامه ها  ایجاد حاشیه هایی است که باید همه مراقب آن باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از فرصت های خوبی که در عرصه فرهنگی ایجاد شده بحث کانون های فرهنگی و هنری مساجد است. علاوه بر اینکه مسجد محور همه کارهای فرهنگی بوده و هست، ولی وزارت ارشاد از لحاظ ساختاری تا شهرستان ها بیشتر قدرت نفوذ ندارد، ولی از طریق ایجاد کانون های فرهنگی مساجد باعث افزایش ضریب نفوذ و نقش خود تا سطح روستاهای کشور شده است.

حجت الاسلام انصاری در پایان بیان کرد: در حال جاضر 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور وجود دارد که قریب به 1800 کانون فرهنگی در اصفهان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha