جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجرای طرح «بدرقه تا بهشت» در آرامستان های اهواز

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، از اجرای طرح «بدرقه تا بهشت» در آرامستان های اهواز، خبرداد و گفت: در این طرح اساتید اهل فن و علما ضمن نظارت دقیق بر امورات کفن و دفن میت، مانع مسائل حاشیه‌ای و خرافات می‌شوند.

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از اجرای طرح «بدرقه تا بهشت» در آرامستان اهواز خبرداد و بیان کرد: بنا به درخواست سازمان آرامستان های شهرداری اهواز از مدیریت مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، پیرامون نظارت بر امورات کفن و دفن میت، نشست‌هایی دوجانبه برگزار و اقداماتی کارشناسی شده صورت گرفت که نتیجه آن اجرای طرحی جامع و کاربردی شد.

وی با اشاره به طرح «بدرقه تا بهشت»، اظهارکرد: طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با گذراندن دوره‌های بعد خدمت که توسط اساتید مجرب در مباحث فقهی صورت گرفت، آماده خدمت‌رسانی به داغداران شدند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، پیرامون نحوه فعالیت طلاب در آرامستان های اهواز، گفت: از ابتدای زمانی که میت را وارد آرامستان می‌کنند، طلاب موظف هستند بر کلیه امورات کفن و دفن او نظارت داشته باشند و همه موارد را طبق آیین و شرع مقدس اسلام پیاده‌سازی کنند.

حجت الاسلام موسوی، اضافه کرد: یکی از دستاوردهای مهم این طرح کاهش مسائل حاشیه‌ای و غیر مستند در زمینه کفن و دفن میت و همچنین حذف خرافات سنتی است که إن‌شاءالله از این به بعد همه امورات اموات، با سبقه ای دینی و زیر نظر اساتید اهل فن و علما صورت می پذرید.

وی در پایان با بیان اینکه طرح «بدرقه تا بهشت» برای نخستین بار در سطح کلان‌شهر اهواز برگزار می‌شود، گفت: امید است همکاری‌های شهرداری اهواز با حوزه علمیه در زمینه‌های دینی و فرهنگی بیش از پیش توسعه یابد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha