جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمهوری دموکراتیک کامرون

حوزه/ سازمان ملل متحد پس از انتشار گزارش دیدبان حقوق بشر این سازمان در کشور کامرون مبنی بر افزایش تبعیض ساختاری از سال ۲۰۰۶، نگرانی جدی خود مبنی بر وضعیت حقوق بشر در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از jeuneafrique، معاون امور آفریقایی سازمان ملل متحد اعلام کرد ناظران و دیدبانان این سازمان هیچگونه اطلاعات و دسترسی به مناطق کوچک انگلیسی زبان کشور کامرون ندارند زیرا که این بخش ها همگی توسط رهبران قومی و قبیله های مشترک المنافع اداره میشود و آنها نیز از حضور نیروی های سازمان ملل در قلمرو حاکمیت خود جلوگیری میکنند،  لذا این سازمان نگران تداوم خشونت ها و نقض حقوق بشر توسط عناصر مسلح در این بخش از کشور کامرون می باشد.

وی افزود: در ماه های اخیر گزارشاتی در مورد نقض حقوق بشر و سوء استفاده جنسی از کودکان و زنان در مناطق انگلیسی زبان کامرون واقع در شمال غربی و جنوب غربی این کشور به دست ما رسیده اما علیرغم رایزنی های به عمل آمده با روسای قبایل این مناطق تاکنون مجوز حضور ناظران این سازمان در این مناطق صادر نشده همچنین لازم به ذکر است که این بخش از کامرون همواره به عنوان سنگر پشتیبانی گروهک تروریستی بوکو حرام در این کشور مطرح بوده است.

جمهوری دموکراتیک کامِرون کشوری واقع در در منطقه غرب آفریقا بوده و پایتخت آن یائونده است. جمعیت این کشور ۲۲ میلیون پانصد هزار نفر تخمین زده میشود و زبان‌های رسمی آن فرانسوی و انگلیسی است. واحد پول این کشور فرانک آفریقای مرکزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha