سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام پوریانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: روشنگری و تبیین صحیح مسایل در جامعه ، راه مقابله با راهبرد رسانه ای دشمن مبنی بر ناامیدسازی مردم نسبت به انقلاب و نظام است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پوریانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به روشنگری و تبیین صحیح مسایل در جامعه، راه مقابله با راهبرد رسانه ای دشمن، ابراز داشت: در این که جامعه تحت تاثیر عواملی در حال تغییر است و شرایط اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی تاثیر در رفتارهای افراد و فرآیند تصمیم گیری ها و تصمیم سازی دارد، شکی نیست؛ اما این تغییر و تحولات به منزله فروپاشی اجتماعی نیست که امروز برخی افراد آن را در خصوص کشورمان مطرح می کنند.

وی افزود: به هر حال هر جامعه خواه ناخواه دچار نوسانات و مشکلاتی هست ، منتهای مراتب نخبگان و رهبران جامعه و مدیران و مسئولان آن باید به تدبیر درست مسایل و تحولات بپردازند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: در این خصوص می توان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد چرا که فضای مجازی مثل یک چاقوی دو لبه است که هم می تواند نقش تقویت کننده داشته باشد و هم تخریب کننده.

وی با اشاره به این که برخی مشکلات و آسیب ها در جامعه ریشه و مبنای اقتصادی دارد، گفت: این تغییرات و تحولات گاهی زمینه های پیشرفت جامعه را فراهم می کند، چرا که جرقه هایی زده می شود و افراد و جامعه به برنامه ریزی مجدد در مسیر اصلاح امور می پردازند ، ضمن آن که شفاف سازی و برانگیختن حساسیت ها در این مسایل در بسیاری از مواقع مفید و سازنده است.

حجت الاسلام و المسلمین پوریانی افزود: با این وجود نباید از شیطنت رسانه ای دشمن و تخریب نیروهای انقلابی و ارزشی غافل شد، به این جهت که دشمن به هر حال فضاسازی های خاص خود را دارد و می خواهد به تضعیف انقلاب و نظام اسلامی بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از سوی دیگر جریان هایی به تاسی از دشمن می خواهند که واقعیت ها را به گونه ای دیگر جلوه دهند و در این وارونه سازی مسایل هدفشان این است که بگویند انقلاب و نظام در اداره جامعه و حل مشکلات مردم ناکارآمد است.

وی در خاتمه گفت: در این شرایط ما باید از ظرفیت رسانه ای خود در مسیر روشنگری و بصیرت افزایی و تحلیل درست مسایل جامعه استفاده کنیم و به این وسیله خواست و هدف شوم دشمن را ناکام بگذاریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha