جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
FATF

حوزه/وقتی معاون وزارت خزانه داری آمریکا که مسئول تحریم ایران است، رئیس گروهFATF می شود و ما ساده انگارانه انتظار داریم این قرارداد تحریم ها را بردارد در حالی که هدف آمریکا از وارد کردن ایران به این قرار داد ایجاد موانعی برای فرار ایران از تحریم ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،  نشست تخصصی با عنوان « چیستی و چرائی گروه ویژه اقدام مالی fatf » به همت مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه و همکاری موسسه فتوت در سالن جلسات این  موسسه  در قم با حضور کارشناسان و فعالین اقتصاد مقاومتی برگزار شد که مشروح مباحث مطرح شده به شرح ذیل است:

گروه ویژه اقدام مالی FATF  چیست؟

تشکیلات مالی جهانی معمولا برای ایجاد انحصار منافع مهم دنیا از قدیم الایام از سوی ابرقدرت ها برگزار می شد و برای خریدن عقلای ملت ها و همسو کردن آنها چهره ای آرمانی به خود می گرفت، کمی زمان گذشت و تشکیلات های مختصری در سال 1970 شکل گرفت که ظاهرا این قضیه فرق کرده بود و همه ملت ها می توانستند در سرنوشت خود و کنوانسیون های بین المللی دخیل باشند ولی این تنها یک مساله ای بود که ما باید آن را باور می کردیم و حقیقت چیز دیگری بود!!

 در ابتدای قرن بیستم ابرقدرت ها به این رسیدند که یک چیزی را بنویسند تا منافع خودشان را تامین کنند ولی دیگر نمی توانستند یکسوی آن را در جهان مدرن اجراء کنند و آنها مجبور بودند آن قراردادها را به امضای سائر کشورها نیز برسانند؛ البته آنها دنبال منافع سائر کشورها نبودند نشان به آن نشان که آنها اجازه نمی دهند کشورهای دیگر در معاهدات نظر داشته باشند یعنی کشورهای دیگر تنها بعد از تصویب معاهده از آن مطلع می شدند و باید آن را امضا می کردند تا ابرقدرت ها آنها را از نان شب محروم نمی کردند ولی کسی فکر نمی کرد که ابرقدرت ها از این کنوانسیون ها دنبال چه هدفی هستند!؟

تاریخچهFATF 

در سال 1989 تنها 7 کشور دور هم نشستند که چین و روسیه را نیز برخلاف معاهدات قبلی دنیا از این قرارداد حذف کردند این کشور ها دنبال یکسری اهدافی بودند که حضور چین و روسیه حتی به آن اهداف مضر بود.

کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، انگلیس، ایتالیا و بالاخره آمریکا! اینها دور هم نشستند و گفتند می خواهیم با پول شوئی مبارزه کنیم حالا کسی بخواهد این را رد کند در دنیا می شود کاسب پول شوئی!! چرا چون اینها می خواهند با قاچاق انسان و مواد مخدر و پول شوئی مبارزه کنند.

خب گفتند هدف ما مبارزه با پول شوئی است، ظاهرا هدف خوبی است شما چی فکر می کنید!؟ ولی پول شوئی را که ما می گوییم با آنچه اینها می گویند متفاوت است ما وقتی در فضای مشکلات اقتصادی خویش تنفس می کنیم بی تردید این به ذهنمان می آید که برای مبارزه با پول شوئی کاری کنیم که پول شوها نتوانند ماشین و خودرو وارد کشور بکنند ولی آنها دنبال این نیستند چرا که اینها رئیس پولشوها هستند!!

ترامپ قمار باز!!

همه دنیا می داند که ترامپ دو راه برای درآمد دارد؛ یکی قماربازی و یکی بساز بفروشی، بگذارید کمی عقب تر برگردیم یعنی به زمان انتخابات آمریکا؛ یادتان است که هیلاری مدام به رقیب انتخاباتی خود می‌گفت:« 25 سال است یک ریال مالیات نداده ای!! » این یعنی ترامپ وقتی رئیس جمهور آمریکا می شود که رئیس همه پول شوهاست و به راستی اگر این گروه موسوم بهFATF   می خواهد با قماربازها در جهان مبارزه کند باید اول با ترامپ مبارزه کند ولی هیچ مبارزه ای وجود ندارد.....

مبارزه با تروریسم در این قرارداد

این تمام ماجرا نیست فرض کنیم که اصلا ترامپ برای اینها استثناست و کسی نمی گوید که چرا این گروه fatf با ترامپ و پول شوئی او مبارزه نمی کنند؟

ولی یک هدف دومی نیز این گروه قرارداد مبارزه با پول شوئی دارد باز این نیز از یک حادثه از آمریکا شروع می شود: یازده سپتامبر!!

بعد از حملات 11 سپتامبر یکی از اهداف این گروه قرارداد fatf  این شد که تروریسم را نیز مهار کنند!! دستور کار مبارزه با تروریسمی است که علیه آمریکا انجام شد و حال سوال مهم این است که چرا قبلا به ذهن اینها نمی آمد که با تروریسم مبارزه کنند؛ آیا وقتی رئیس جمهور ایران را تروریست ها کشتند و 16 هزار ایرانی را منافقین به قتل رساندند یا آیت الله بهشتی را شهید کردند تروریسم بد نبود!!؟؟ وقتی تروریسم بد شد که علیه آمریکا انجام گرفت آنهم معلوم نیست کار چه کسانی بوده است!

این کنوانسیون چه نفعی برای ایران داشته چرا هرگز قتل شهدای هسته ای ایران را محکوم نکردند!! می گویند این گروه مانع انتقال پول برای داعش از طرف ایران خواهد شد ولی این یک جوک شیرین است، چرا که حتی تا حالا آمریکا هم ادعا نکرده است که از طریق ایران پول برای داعش جابجا می شود ولی دولتی ها گفتند از طریق ایران شاید چنین چیزی باشد جلویش را می گیریم، اما این تمام ماجرا نیست!!

می گفتند آمریکا می خواهد نگذارد پول به داعش برسد ما هم باید عضو شویم در حالی که آمریکا اگر بخواهد می تواند از راه دیگر جلوی انتقال پول به داعش را بگیرد که توضیح خواهیم داد.

سرویس های جاسوسی غربی و موساد به این نتیجه ریسدند که ما نمی توانیم از کیفیت جابجائی پول در ایران با خبر باشیم ولذا در شرایط تحریم هم نمی توانیم بدانیم که آیا آنها تحریم ها را دور زده اند یا نه بعلاوه خواب های خوبی برای آینده ایران می بینیم و ما باید مقاومت و امنیت ایران را و سپاه ایران را درهم بشکنیم ما نمی توانیم جلوی گریز از تحریم ها را بگیریم ولی چه کسی می تواند جلوی این کار را بگیرد؟؟ این سوال بسیار مهمی برای کنگره آمریکا و وزارت خزانه داری آمریکا بود و تنها یک پاسخ داشت: «خود آنها» در نگاه اول چیز احمقانه ای به نظر می رسد مگر می شود کشوری به دست مسئولین خودش مانع عبور این کشور از تحریم ها شود!!؟ و خودشان خودشان را لو بدهند، این لودادن عوارض زیادی برای کشور خواهد داشت آنها هرگز این کار را نمی کنند...

داعش دست ساخته آمریکا

آمریکائی ها ولی استاد این کار هستند که یک کاری بکنند و کاملا آن را برعکس نشان دهند آنها داعش را ساختند ولی آن را به اسلام منتسب کردند و خود را دشمن آن معرفی کردند و این حتی برای ترامپ هم طنز آلود بود او بارها به هیلاری گفت: تو و اوباما داعش را ساختید!! و البته هیلاری نیز به این مهم در کتاب خود اعتراف کرده بود در تصاویر بدست آمده از نفوذ سربازان مقاومت بر مرکز فرماندهی آمریکا اطلاعاتی از رصد پهباد های آمریکایی بر فراز داعش بدست آمده که گفته ترامپ را تایید می کند که آمریکائی ها دشمن داعش نبودند و بلکه کمک حال آن بودند آنها داعش را مدام می دیدند ولی هرگز آنها را نمی زدند!! یا بیایید به فرانسه برویم اینجا یک شهرک وجود دارد، در فرانسه گروهک منافقین در این شهرک زندگی خوبی دارند!! ولی ما باید باور کنیم که فرانسه جزء 7 کشوری است fatf  را علیه تروریسم در کشور ما ایجاد کرده اند!! این کشور ها آمده اند که با تروریسم در کشور ما مبارزه کنند ولی عده ای دلواپس و پول شو از این اقدام احساس خطر کرده اند!!!!

مبارزه با اشاعه سلاح کشتار جمعی

سومین مساله ای که در این قرارداد مطرح است نیز مبارزه با فعالیت های مرتبط با اشاعه سلاح کشتار جمعی است یعنی ایران باید امضا بدهد که هرگز سلاح هسته ای نسازد ولی آمریکا که سازنده این پیمان است صدها کلاهک هسته ای دارد....

تهدیدات جدید

این قرارداد وقتی پیچیده می شود که در مطلب چهارم این قرارداد می خوانیم قرار داد است است که هر موقع یکی از 7 کشور چیزی را خطر تشخیص دادند ما باید قبول کنیم و این به منزله چک سفید امضائی است که ما محکوم به امضا هستیم آیا این عقد و قرار داد از نظر شرعی و عقلی صحیح است ما که اصلا مبیع معامله و قرارداد را نمی دانیم و برای مان مشخص نیست اصلا مورد قرارداد چیست هیچ چیزی مشخص نیست هرچه آنها تشخیص بدهند...

یکی دیگر ازتعهدات این قرارداد این است که باید به همه کنوانسیون‌ها عضو شویم ولی این کنوانسیون دو عضو ناظر دارد که به زودی عضو می شوند: اسرائیل و عربستان!!

آنها تا امروزناظر هستند، ولی اخیرا می خواهند عضو هم بشوند. ولی بنظر نمی رسد اسرائیل به معاهده بین المللی از بین بردن سلاح های کشتار جمعی بپیوندد!!

ایران عضو گروهFATF 

در تیر ماه سال 1395 از سایت گروه fatf    این خبر در جهان پخش شد که «ایران این قرارداد را پذیرفته است!!» رهبر ایران و مجلس و شواری عالی امنیت ملی ایران از این جریان اعلام بی اطلاعی می کنند!! این قرارداد را چطور و چه کسی بدون اطلاع  رهبری و سپاه و مجلس و قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی پذیرفته است!!؟ بعد ها  مشخص شد نه مجلس در جریان است نه امنیت ملی و نه رهبری اطلاع از آن دارد... هیچ یک مجوزی هم برای آن نداده بودند ولی سایت fatf   راست می کفت!!  

بالاخره دولتی ها گفتند برای رفع تبادلات بانکی باید به این گروه بپیوندیم ما قبل برجام با دور زدن تحریم ها نفت خود را می فروختیم یعنی به تعبیر آمریکا قاچاقی میفروختیم ولی بعد این قرارداد دیگر نخواهیم توانست این کار را به راحتی انجام دهیم.

اینها اول گفتند برای حل مشکل بانکی باید برجام را حل کنند ولی بعد از همان اول فهمیدیم که مشکل بانک ها در برجام حل نشده است دولت نیاز داشت که این تحریم ها را بردارد چون به مردم قول داده بودند اینجا بود که یک قرارداد دیگر مطرح می شود.

وقتی جاسوسی جیسون برای آمریکایی ها برای ما محرز شد او را دستگیر کردیم آمریکایی ها  1میلیارد و 700 میلیون دلار برای آزادی جیسون پرداخت کردند.

جاسوس آمریکا آزاد شد، ولی این پول از طریق انتقال چمدانی به  ایران آمد(چون که در تحریم ها فقط از طریق صرافی ها و چمدانی می شد تبادل پولی انجام ‌شود) از همین اتفاق ما فهمیدیم که تحریم بانکی وعده داده شده در برجام حل نشده است و بعدها گفتند برای حل مشکل باید این قرارداد fatf  را هم بپذیرید.

آنچیزی که متنش همه جا پخش شده بود دیدیم که ترامپ بسیار راحت لغوش کرد ولی اینجا حتی متنش را هم تا امروز که دوسال گذشته منتشر نکرده اند که ببینیم چه توافقی انجام شده است!!

گفتند این دفعه دیگر مشکل بانکی ما حل خواهد شد همین که ایران قبول کرده است که این قرارداد را اجرا کند و می‌خواهد اجرا کند ما مشکلات بانکی شون را حل می کنیم.

  آنها معتقد بودند که مشکل تروریسم فقط ایران و کره شمالی هستند در سومالی که بوکوحرام هست یهو حمله می کند و سه تا مدرسه را می دزدد هیچ مشکلی وجود ندارد! و اینها برای این کشور مشکل مالی حساب نمی شود ولی ایران چون به حزب الله پول می دهد مشکل حساب می شود و آنها می خواستند بدانند ایران چگونه به حزب الله کمک می کند!!

دولتی ها گفتند ما رفتیم این را پذیرفتیم ولی اجرایی که آمریکائی می‌خواهند را انجام نمی دهیم و حالا بعد دوسال از قبول این قرار داد هنوز هم مشکل بانکی حل نشده است و ما دوباره برای حل مشکل بانکی باید سراغ اروپا برویم حالا اروپائی ها دنبال اجراء این قرارداد از سوی ایران هستند تا تحریم بانکی را بردارند!!

حالا می گویند (دو سال بعد) باید مجلس تصوبش کند و این قرارداد اجرا شود چون اجرا نشد کنش های بانکی حل نمی شود خب شما که می گفتید ما پذیرفتیم ولی اجرا نمی کنیم!! حالا می خواهیم اجرا کنیم می گویند بعد 12 ماه از اجرای آن مشکل بانکی حل خواهد شد

گفتیم مکتوب از اروپایی ها بگیرید که مشکلات بانکی را حل خواهیم کرد دولتی ها گفتند حل می شود به ما گفتند ولی ننوشته اند!!

گفته اند که اگر همه موارد را اجرا کنید 41 مورد را و کافی باشد!! یعنی در نظر غربی ها باید کافی باشد آنوقت تازه مشکل بانکی شما حل خواهد شد

رهبری بارها تذکر دادند که نباید از واژه های کش دار استفاده کنیم ولی اینکه اجراء ما برای غربی ها کافی باشد یک مساله کشدار بود که غربی ها این را چگونه تفسیر خواهند کرد!!

سوال کردیم آیا احتمالش هست که بعد اینها باز اروپائی ها نپذیرند!!؟؟ می گویند بلی ممکن است به تعهد خود عمل نکنند!

مراد از تروریسم در قرار داد FATF

حالا مراد از تروریسم چیست؟ این تروریسم تروریسمی است که علیه اسرائیل باشد یعنی حزب الله مراد است! نه ترویسمی که بین مسلمین اختلاف بیاندازد مثل داعش!! این را تحریم نمی کنند

«وزیر اقتصاد سابق آقای طیب نیا و آقای ظریف و جناب سیف نامه نوشتند به رهبری که ما سه تا رفتیم فتح الفتوح کردیم!! یعنی بدو ن اذن مجلس و شورای عالی امنیت ملی و رهبری رفتیم و این قرارداد را امضا کردیم! در مقابل حضرت آقا تذکراتی به شورای امنیت ملی داشتند

آقای طیب نیا به گروه fatf    نامه نوشته است و این گروه به وزیر اقتصاد نامه نوشته است. آقای طیب نیا سابقا با اینها جلسه داشته است که کسی نمی دانسته است!! چند روز دیگر دوسال می شود که رهبری دستور داده اند که این مساله را بررسی کنند و هنوز در اینباره جلسه نگذاشته اند!! و این دستور رهبری صراحتا نقض شده است!!

21 تیر 1395 آقای عراقچی در تلویزیون در پاسخ به این سوال که این قرارداد برای گروه های مقاومت مشکل نشود!؟ خب شما می دانید این گروه های حزب الله و غیره برای امنیت ما در جنگ هستند؛ وقتی داعشی ها در دیاله عراق بودند ما در مرز تا 40 کیلومتر در آمادگی صد در صد بودیم تا اینکه حشد شعبی داعش را کنار کشید و امنیت ما برقرار شد و ما از حالت فوق العاده خارج شدیم.

لیست تحریم افراد که قبل برجام تنها از طرف آمریکا بود و غیر قانونی بود بعد برجام تحت قطعنامه شورای امنیت قرار گرفت یعنی همه ملزم به تحریم این افراد شدند و بعد این قرار داد این افراد نباید سیستم بانکی داشته باشند؛ من جمله ((سپاه و وزارت دفاع و وزارت اطلاعات و نیروی قدس و قرارگاه خاتم الانبیا)) و دیگر نمی شود به اینها پول داد!! صراحتا آقای عراقچی در این تاریخ در تلوزیون می گوید نمی توانیم بانک های خودمان را به خاطر اینها گیر بندازیم!!

متن قرارداد دولت با گروه FATF

در این قرارداد آمده است که سیستم صرافی هم از دی ماه 96 نباید از طریق صرافی مسیر انتقال پول ادامه داشته باشد. و همچنین در این متن است که راههای انتقال چمدانی را هم ببندند و این یعنی روش های فرار از تحریم را ما با دست خود بن بست می کنیم برای باز کردن روش بانکی که آنهم معلوم نیست که اجراء خواهند کرد یا نه!!

رئیس بانک تجارت در تاریخ 21/11/1395 می گوید ما رفتیم و خریدیم این نرم افزار قرارداد را و به تمامی افراد که ذیل آن مطرح شده خدمات نمی دهیم یعنی به سپاه و وزارت دفاع واطلاعات و ... دیگر تسهیلات نمی دهیم!

بانک سپه گیلان در تاریخ 31/6/1395 برای اجرای این قرارداد بخشنامه کرده است که حساب این گردان ها را مسدود کنید و حوزه مقاومت بسیج و سپاه ناحیه مقداد استان گیلان را مسدود کرده است. و حتی امکان انتقال پول های سپاه را به بانک مهر اقتصاد را از بین بردند!

در بهمن ماه سال 1396 بانک کشاورزی اعلامیه می دهد که طبق لیست تحریم اعلامی از سازمان ملل و اتحادیه اروپا و وزارت خارجه آمریکا و وزارت خزانه داری آمریکا این بانک عمل خواهد کرد.

در حالی که مرداد 95 سیف اعلام کرده بود که ما این تحریم ها را قبول نداریم!!

این تحریم ها از کجا سخت شد؟؟ در این لیست تحریمی قطعنامه 2231 نام سردار قاسم سلیمانی دیده می‌شود! روسیه و چین می گفتند تحریم های یکجانبه آمریکا را نیاورید در برجام ولی آوردند و این قطعنامه این تحریم ها را نیز در برمی گیرد و ما با دست خود تحریم های ظالمانه آمریکا علیه شخصیت های بزرگ کشور را به شورای امینت کشاندیم و تحت برجام آنها را پذیرفتیم!!

معاون وزارت خزانه داری آمریکا رئیس کل گروه FATF  می شود!! و این شخص که مسئول تحریم ایران است مسئول این گروه می شود!! حال چگونه ممکن است که این اشخاص ما را از تحریم بانکی خارج کنند!! چیز عجیبی است.

دیوید کوهن یهودی که معمار تحریم های مالی ایران است  می گوید شفافیت مالی را به خاطر موفقیت تحریم هایم می خواهم، لذا دنبال گروه fatf  هستم می خواهیم اینها کشف بشوند و این شفافیت مالی برای این است.

خبرنگار: حامد حسن زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha