جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم رونمایی از "مستند تلبیس" و "موشن گرافی وارونگی"

حوزه/ در سفر به موصل، یک بار مسئولان امنیتی احساس خطر کرده و ما را برگشت دادند؛ چراکه از داخل تیم عراقی که به همراه ما بود، جاسوسی حضور داشته و قصد تحویل ما به داعش را داشت؛ اما به خیر گذشت و برای مرتبه بعدی توانستیم وارد موصل شده و به تصویربرداری بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسن جمالی صبح امروز در نشست رونمایی از مستند تلبیس و مجموعه موشن گرافیک وارونگی که با حضور أصحاب رسانه استان قم در محل این خبرگزاری برگزار شد، اظهار داشت: برای ورود به موصل و تصویربرداری از واقعیت ها با مشکلات بسیاری مواجه بوده و حتی تا مرز ناامیدشدن از فیلمبرداری نیز پیش رفتیم؛ اما به لطف خدا، موانع از سر راه برداشته شد و توانستیم با مردم گفت و گو داشته و واقعیت ها را به نمایش بگذاریم.

وی ابراز داشت: حتی در سفر به موصل، یک بار مسئولان امنیتی احساس خطر کرده و ما را برگشت دادند؛ چراکه از داخل تیم عراقی که به همراه ما بود، جاسوسی حضور داشته و قصد تحویل ما به داعش را داشت؛ اما به خیر گذشت و برای مرتبه بعدی توانستیم وارد موصل شده و به تصویربرداری بپردازیم.

تهیه کننده مستند تلبیس خاطرنشان ساخت: برای ساخت این مستند با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که به لطف خدا توانستیم کار را به سرانجام برسانیم.

مرتضی راوش نیز در این نشست رونمایی تصریح کرد: در ساخت این مستند تحت فشار زیادی بودیم،‌ زیرا مردم موصل به دلیل ترس هایی که در دل آنان بود، با ما همکاری نمی کردند؛ چراکه هنوز مشکلات تکفیر در موصل وجود داشته و ما در هر مکان اجازه توقف بیش از 30 دقیقه را نداشتیم.

وی بیان داشت: اهل سنت عراق همکاری مناسبی با ما در این مستند داشتند و باید گفت که حتی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران هم بیشتر به ما کمک کردند.

کارگردان مستند تلبیس اظهار داشت: امکانات مادی ما برای ساخت این مستند بسیار پایین بود و حتی پول اولیه که به ما داده شد، هزینه راه ما هم نبود.

راوش ابراز داشت: ما برای ساخت مستند در کشورهای یمن و ... هم برنامه داریم؛ اما متأسفانه اجازه ورود به این کشورها به ما داده نمی شود و شاهد همکاری مناسبی نیستیم.

حسین مختاری، تهیه کننده و کارگردان مجموعه موشن گرافیک وارونگی نیز در ادامه این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: این مجموعه از روی کتاب وارونگی حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی تولید شده و در حال حاضر 5 قسمت آن به زبان فارسی به پایان رسیده و در حال ساخت این فصول به زبان های عربی و انگلیسی نیز هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: با بازنویسی متن کتاب، توانستیم کلیپ های سه دقیقه ای از فصل های گوناگون آن داشته باشیم؛ چراکه مخاطب امروز به دنبال کلیپ های کوتاه مدت است و ما بر اساس سلیقه مخاطبان امروزی به ساخت این مجموعه مشغول شدیم.

تهیه کننده و کارگردان موشن گرافی وارونگی تصریح کرد: «جهاد»، «خلافت»، «توحش»، «بدعت» و «جاهلیت»، پنج فصل تولید شده موشن گرافی وارونگی می باشد.

مختاری در پایان اظهار داشت: قریب به سه و نیم ماه زمان برای ساخت این مجموعه صرف شد و ساخت تولیدات دیگری را نیز در دستور کار داریم که در مرحله پژوهش می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha