پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ افتتاحیه نخستین دوره آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی صادق با بیان اینکه رسانه مکمل فعالیت‌های حوزه و روحانیت است، از مواضع انقلابی مراجع و علما در رویدادهای اخیر در دفاع از حقوق مردم تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در آیین افتتاحیه نخستین دوره آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای که در محل مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های خبرگزاری رسمی حوزه در برگزاری دوره آموزشی رسانه برای طلاب تهرانی، اظهار داشت: برگزاری چنین دوره‌هایی بسیار ارزشمند است و با اینکه فعلاً در آغاز راه هستیم، امیدواریم این دوره برای طلاب عزیز با برکت باشد و در رساندن پیام دین به مردم که رسالت اصلی حوزه است، مفید باشد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: رسالت هر طلبه‌ای طبق آیه «الَّذِینَ یبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیخْشَوْنَهُ وَلَا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا»، تبلیغ همراه با تبیین است، یعنی تبیین و تشریح ارزش‌های دینی در اذهان مردم؛ بنابراین به طلاب شرکت‌کننده در این دوره عرض می‌کنم الآن که احساس وظیفه کردید و در دوره‌ها شرکت کرده‌اید خذها بقوه، محکم و استوار این مسیر مهم را ادامه دهید.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب تهرانی سه موضوع هدایت فکری، هدایت سیاسی، و خدمات اجتماعی را از رسالت‌های مهمی طلاب و روحانیان برشمردند؛ بدیهی است هر طلبه‌ای بخواهد در هر یک از این رسالت‌های مهم حوزوی ایفای نقش کند، نیازمند ابزار قدرتمند رسانه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی صادق خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی در جامعه، آگاهی بخشی و هدایت فکری جامعه، و شناساندن انواع خدمات اجتماعی حوزه‌های علمیه به مردم با داشتن رسانه‌ای قوی و سالم مقدور است.

وی با بیان اینکه رسانه مکمل اصلی حوزه و روحانیت است، افزود: در اتفاقات اخیر مراجع و علما مواضع بسیار خوبی در دفاع از حقوق مردم داشتند ولی به دلیل فقدان رسانه‌ای قدرتمند، اخبار آن در سطح جامعه بازتاب ضعیفی داشت.

مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: حضور کمرنگ طلاب و روحانیت در عرصه خبر و رسانه باعث شده تا برخی افراد با سوءاستفاده از ابزار رسانه، آنچه را که خود می‌خواهند به جامعه تلقین کرده و موج‌سواری کنند.

وی با تأکید بر عملی شدن شعار هر مدرسه علمیه یک خبرنگار گفت: عالم به زمانه بودن ویژگی بسیار مهمی است که هر طلبه باید بدان مجهز باشد و این ویژگی به اذعان دوست و دشمن در مقام معظم رهبری این ابرمرد شجاع و اندیشمند به معنی واقعی کلمه وجود دارد، امیدوارم برگزاری این دوره مقدمه‌ای برای تربیت هر طلبه یک خبرنگار باشد.

انتهای پیام/313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha