جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماهیگیر مسلمان، ۲۳ یونانی را در آتش سوزی جنگل ها نجات داد

حوزه/ هنگامی که مردم میان آتش سوزی جنگل و دریا گرفتار شده و برای نجات جان شان به دریا پریدند، یک ماهیگیر ۴۶ ساله مصری تبار همراه با رئیسش قایق را به دریا انداخت و برای نجات مردم شتافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، هنگامی که شعله های آتش به روستای ساحلی ماتی در یونان رسیدند، محمود السید موسی، ماهیگیر مصری تبار مسلمان، لحظه ای را برای پریدن به داخل آب و نجات افرادی که برای فرار از آتش خودشان را به دریا انداخته بودند درنگ نکرد.

این ماهیگیر 46 ساله مصری هنگامی که خبر گیر افتادن مردم میان آتش سوزی و دریا را شنید به سرعت سوار دوچرخه اش شد و خودش را به بند «نئا ماکری» ، جایی که او و رئیسش برای ماهیگیری می رفتند رساند.

موسی در این باره به خبرنگاران گفت: ما شنیدیم که 150 نفر بین آتش و دریا گیر افتاده اند. در دریا که وارد شدیم دود غلیظی که از آتش فروزان روستا بلند شده بود در مسافت زیادی جلوی دید ما را گرفته و بقایای اشیاء سوخته همه جا پراکنده بودند. ما جلوی چشم مان را نمی دیدیم و حتی نمی توانستیم نفس بکشیم.

هر چه خدا بخواهد!

این ماهیگیر مسلمان افزود: لحظه سخت انتخاب بود. اگر وارد دود غلیظ می شدیم ممکن بود ما هم بمیریم و اگر امتناع می کردیم مردم جان شان را از دست می دادند. بالاخره تصمیم گرفتیم یا آن ها را زنده برگردانیم یا همراه با آن ها بمیریم، هر چه خدا بخواهد!

موسی در ادامه گفت: مردم گریه می کردند و درحالی که می لرزیدند ما را در آغوش گرفتند. ما در آن زمان توانستیم 23 نفر یونانی و 4 سگ را نجات دهیم.

لازم به ذکر است به گفته مقامات یونانی در این آتش سوزی 25 نفر هنوز گم شده و بیش از 1 هزار خانه تخریب شده اند. آتش سوزی اخیر جنگل ها در یونان سبب نابودی 6 هزار و 879 هکتار جنگل و زمین مسکونی شد.

موسی تنها مسلمانی نبود که برای کمک به مردم شتافت. چندین ماهیگیر مصری دیگر نیز به تماس گارد ساحلی برای کمک پاسخ دادند و گروه هایی از مهاجران افغانی و پاکستانی نیز برای کمک به تمیز کردن شهر داوطلب شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha