سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد ، امام جمعه باغملک

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی نژاد، هدایت فکری مردم به سوی رونق اقتصادی را یکی از وظایف اصلی خبرنگار انقلابی دانست و گفت: همه رسانه‌های انقلابی باید تلاش کنند تا با ایجاد عزمی عمومی، وضعیت فعلی کشور را از این بحران اقتصادی نجات دهند.

حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، بر لزوم آگاهی بخشی به مردم در زمینه‌های مختلف، تأکید کرد و اظهار داشت: امروزه جنگ دشمن در میدان رسانه و خبر بوده و باید در جبهه انقلاب نیز، در این خصوص اقدام ویژه انجام داد.

این استاد حوزه، یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه مبارزه با جنگ رسانه‌ای دشمن را تقویت نیروهای داخلی و عامه مردم بیان کرد و گفت: تنها با آگاهی بخشیدن و دادن اطلاعات به مردم می‌توان نظام اسلامی را از حیث جنگ رسانه‌ای مصون نگاه داشت؛ چراکه دشمن تلاش دارد با بهره‌برداری از اوضاع کنونی ایران، فضای کشور را به گونه‌ای رقم زند، تا نابسامانی‌های موجود، بر گردن اصل نظام بی افتد، حال آن که مسبب اصلی اوضاع، عملکرد نادرست و غلط برخی مسئولان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک، با تأکید بر اینکه نقش اصلی خبرنگار و رسانه‌ها هدایت جریان فکری مردم به سوی خط و مشی اصلی نظام اسلامی و تفکر ولایت‌فقیه است، افزود: یک خبرنگار انقلابی باید بیانات و رهنمودهای ولی‌فقیه و همچنین علما را به‌صورت ملموس برای اقشار مردم بیان و در تلاش برای تبیین آنها باشد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، تفاوت اصلی خبرنگار انقلابی با خبرنگار به اصطلاح روشنفکر غربی را در نوع نگرش آنها به مسائل و تحلیل صحیح آن دانست و بیان کرد: یک خبرنگار انقلابی همه مسائل را در چهارچوب نظام و توان داخلی کشور می‌بیند اما خبرنگار غیر انقلابی، همواره سعی دارد با سیاه نمایی از وضعیت داخلی کشور، فضای فانتزی و غیر واقعی غرب را مرجع قرار داده و سعی کند غالب جامعه را به آن سو هدایت کند.

امام جمعه باغملک، در پایان با بیان اینکه هدایت فکری مردم به سوی رونق اقتصادی یکی دیگر از وظایف اصلی خبرنگار انقلابی است، اظهار داشت: إن‌شاءالله همه رسانه‌های انقلابی باید تلاش کنند تا با ایجاد عزمی عمومی، وضعیت فعلی کشور را از این بحران اقتصادی نجات دهند و شاهد شکوفایی ملی در زمینه اقتصاد مقاومتی باشیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha