شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ امام جمعه بابلسر با اشاره به این که فرهنگ شهادت عامل اقتدار و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مخلتف است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت زنده نگه داشتن این فرهنگ دینی و انقلابی بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه ایثار و شهادت، عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون خون های پاک شهدا دانست و گفت: شهدا خون پاک خود را هدیه کردند تا اسلام و انقلاب حفظ بماند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز همه ما باید حافظ و پاسدار خون های پاک شهدا باشیم، افزود: کسانی که به خون های پاک شهدا خیانت می کنند باید در قیامت پاسخگوی این عزیزان باشند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که امروز نسل جوان جامعه اسلامی نیازمند آشنایی بیشتر با سیره شهدا است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها برای رشد و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، فرهنگ ایثار و شهادت را سد محکمی در برابر هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان دانست و تصریح کرد: تبیین سیره اخلاقی، عبادی و سیاسی شهدا برای نسل جوان می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه جلوگیری کند.

امام جمعه بابلسر، حفظ اسلام، ارزش های اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه را مهم ترین پیام شهدا دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه وظیفه داریم در همان مسیری که شهدا حرکت کردند گام برداریم چون تعالی و سعادت ما در تحقق آرمان های ناب شهدا است.

حجت الاسلام قلی پور، خدمت گزاری به شهدا و خانواده های ایشان عزیزان را نعمت بسیار بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که امروز در این مسیر مشغول تلاش و خدمت هستند به طور حتم توفیق بزرگی شامل حال آنها شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، فرهنگ ایثار و شهادت را تضمین کننده عزت و عظمت ملت ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: این ملت در چهار دهه اخیر با بهره گیری از همین فرهنگ ارزشی و انقلابی توانسته در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان ایستادگی کند.

امام جمعه بابلسر، ولایت مداری را یکی از مهم ترین ویژگی ها و شاخصه های شهدا برشمرد و بیان داشت: اگر مجاهدت و از خودگذشتگی های شهدا نبود امروز شرایط کشورمان همانند برخی کشورهای منطقه بود.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که شهدا رفتند تا امنیت و آرامش برای ملت ایران حفظ بماند، تصریح کرد: در سال های اخیر نیز رزمندگان مدافع حرم به کشورهای سوریه و عراق رفتند و با تکفیری های جنایت کار مقابله کردند تا مردم کشورمان در امنیت و آرامش زندگی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه ما بدهی سنگینی به شهدا داریم، خاطرنشان کرد: تنها راه ادای این دین بزرگ به شهدا، حرکت در مسیر آرمان های آن عزیزان است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که امروز عمل به وصیت شهدا و امام راحل و توصیه های مقام معظم رهبری یک اصل اساسی و رمز موفقیتمان در این دوره از تاریخ است، گفت: امروز دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی برای تضعیف و ضربه زدن به این نظام دینی هم قسم شده اند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که عزت ایران اسلامی در جهان نتیجه و خون بهای شهدا است و باید یادواره آنان با جایگاه ارزشمند آنان تناسب داشته باشد، افزود: باید بدانیم اگر خون شهدا نبود بالندگی امروز وجود نداشت.

وی با اشاره به این که فرهنگ شهادت عامل اقتدار و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مخلتف است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت زنده نگه داشتن این فرهنگ دینی و انقلابی بهره گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha