جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ کلاس های روز اول دوره آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای(ویژه طلاب) در تهران

حوزه/ ترکاشوند با تاکید بر تجهیز طلاب به ابزار و مهارت های رسانه ای، گفت: طلاب علوم دینی به عنوان شاگردان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) می توانند با در اختیار گرفتن ابزار رسانه، معارف قرآنی را به سهولت برای میلیون ها نفر تبیین نموده و مدیریت افکار عمومی را برعهده بگیرند.

حبیب ترکاشوند مدیرکل سیاسی خبرگزاری فارس و یکی از اساتید حاضر در دوره مهارت رسانه ای طلاب تهرانی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با ابراز خرسندی از برگزاری دوره مهارت رسانه ای برای طلاب مدارس علمیه، گفت: فعالیت های اصحاب رسانه و مبلغین حوزه علمیه در ارتباطی تنگاتنگ و در یک مسیر است و آن تبیین مکتب و معارف اهل بیت(علیهم السلام) به تشنگان معرفت و ولایت است. بنا بر این تبیین مبانی دین و هدایت مردم به سمت حقایق عالم هستی از جمله وظایف اصحاب رسانه و مبلغان حوزوی است.

وی افزود: در عصر حاضر، تحولات با سرعت بسیار زیادی در حال وقوع است، مثلاً اگر یک روزی مخاطب یک روحانی در منابر چند صد نفر بودند، اما هم اکنون در یک زمان واحد این مخاطبین می تواند میلیون ها و یا میلیاردها نفر باشد و این از ویژگی های خاص رسانه، فضای مجازی و شکبه های اجتماعی است.

مدیرکل سیاسی خبرگزاری فارس تصریح کرد: طلاب علوم دینی به عنوان شاگردان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) می توانند با در اختیار گرفتن ابزار رسانه معارف قرآنی را به سهولت برای میلیون ها نفر تبیین نموده و مدیریت افکار عمومی را به عهده بگیرند.

وی اظهار داشت: در جامعه کنونی ما دشمنان اسلام و انقلاب با ترفندها و عناوین مختلف که برای جوانان هم حذابیت داشته باشد، در حال ترویج افکار و اندیشه های باطل خود هستند و مهمترین ابزاری که نحله های انحرافی برای توسعه فعالیت های خود بکار می گیرند رسانه است و ما شاهدیم که انواع تفکرات الحادی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت دارند.

ترکاشوند ادامه داد: یعنی آنها می دانند که با استفاده از ابزار رسانه می توانند براحتی و با کمترین هزینه، اندیشه های باطل خود را که همان دعوت به شیطان است، در جامعه ترویج کنند، اما متاسفانه اهمیت رسانه همچنان برای طلاب و مبلغان دینی به خوبی تبیین نشده است از این رو ما شاهد حضور ضعیف روحانیت در فضای مجازی هستیم و اگر بخواهیم درصدی بیان کنیم شاید نهایتا ده درصد از مبلغان دینی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید بر تجهیز طلاب به ابزار و مهارت های رسانه ای، تصریح کرد: عدم تحول پذیری و روزمرگی، باعث شده تا مبلغان علوم دینی با تحولات جهانی همراهی نکنند و این مسئله ای است که مدیران و مسئولان حوزه های علمیه باید بدان توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل سیاسی خبرگزاری فارس با بیان این که حوزه های علمیه باید متناسب با زمان عمل کنند، ادامه داد: یکی از علما برای ما تعریف می کرد، چند سال پیش عده ای از افراد شاخص و تحصیل کرده حوزه علمیه قم محضر آیت الله سیستانی در نجف رسیدند و ایشان از درس های حوزه سوال کرده بود که چه درسی در قم تدریس می شود، یکی از اساتید گفته بود کتاب طهارت، صوم؛ آیت الله سیستانی تعجب کرده بود که انقلاب اسلامی شکل گرفته است و در این شرایط باید مصوبه های مجلس اول در حوزه های علمیه بحث و بررسی شود و مسائلی همچون بورس، اورق بانکی و بیمه در درس خارج مورد کنکاش قرار گیرد و مدرسان حوزه علمیه باید این موضوعات را بررسی و آن را به پیش نویس قانون تبدیل کنند تا در مجلس تصویب شود، اما متاسفانه امروز حوزه با مجلس قانون گذاری ارتباط اندکی دارد.

ترکاشوند در پایان با تقدیر از مسئولان خبرگزاری رسمی حوزه و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران در برگزاری دوره مهارت رسانه ای برای طلاب تهرانی، گفت: خوشحالی مضاعف بنده از برگزاری این دوره وقتی بود که متوجه شدم این دوره ها در تهران می خواهد برگزار شود، هر چند مرکز حوزه های علمیه در قم است؛ اما شهر تهران با توجه به این که پایتخت کشور اسلامی است و فضای رسانه ای در تهران شکل می گیرد، اهمیت برگزاری این دوره را نشان می دهد و امیدوارم این دوره ها با قدرت و با محتوای قوی و غنی تری ادامه یابد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha