شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ قرائت زیارت جامعه کبیره در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ محقق و پژوهشگر علوم اجتماعی و استاد دانشگاه گفت: توسعه و عمران و آبادانی قم باید بر اساس محور زیارتی بودن این شهر صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید فاضل سجادی، محقق و پژوهشگر طی سخنانی در پنل نخست نشست تخصصی "مساله زیارت، زیربنای آینده شهر قم" که در موسسه طلوع مهر قم برگزار شد، با اشاره به این که نشست های قبلی عش آل محمد(ص) با موضوع اقلیم ، شهر هوشمند و مساله امنیت در قم برگزار شده و هدف نیز این بوده که نتیجه مباحث و نظرات کارشناسی در این قبیل نشست ها به رشد و توسعه شهری قم در سایه برنامه ریزی علمی و راهبردی کمک کند.

وی با بیان این که زیارت همه اساس و هویت شهر مقدس قم را تشکیل می دهد، افزود: اهمیت مساله زیارت برای قم تا آن حد است که بحث توسعه و رشد و پیشرفت آن منوط به توجه به این بُعد کلیدی است؛ لذا ما باید به همه عرصه ها و جوانب مرتبط با زیارت و گردشگری مذهبی در قم توجه جدی داشته باشیم.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: بی شک برگزاری این گونه جلسات و هم اندیشی و هم فکری اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان و مسئولان استان باعث می شود که مشکلات و موانع فراروی تقویت بُعد زیارتی در قم به تدریج کاسته و مرتفع شود و همین مساله می تواند به شناخت بهتر جایگاه ملی و بین المللی این شهر کمک شایان توجهی نماید.

۳۱۳/۸



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha