دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گردشگری اسلامی

حوزه/ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم بر لزوم تقویت هر چه بیشتر زیرساخت های گردشگری مذهبی در قم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید حسن رضوی، طی سخنانی در نشست تخصصی "مساله زیارت، زیربنای آینده شهر قم" که دوشنبه شب در موسسه طلوع مهر برگزار شد، با بیان این که توجه به مسایل و مشکلات شهر و استان قم باید از زوایای مختلف مورد توجه باشد، اظهار داشت: در بررسی ابعاد و زوایای قم باید هم به سند چشم انداز که حدود یک دهه پیش تدوین شده و هم به سند آمایش استان که دو سال پیش به تصویب رسیده توجه کرد.

وی افزود: به هر صورت شهر مقدس قم یک شهر زیارتی با ابعاد و کارکردهای ملی و فراملی است که بی شک در برنامه ریزی های آن باید حتماً به مساله زیارت و اقتصاد زیارتی توجه داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم همچنین با بیان این که گردشگری زیارت و سلامت در سند چشم انداز، محوریت توسعه قم در نظر گرفته شده، گفت: در افق 1404 و 1420 شهر قم با الزامات و شاخص های مربوط به زیرساخت های زیارتی تعریف شده و بنا بر همین مساله نیز به توسعه آن در آینده توجه شده است.

وی با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت های گردشگری و زایرپذیری قم افزود: گرچه قوانین و برنامه های متعددی به منظور توسعه استان قم نوشته شده، اما متاسفانه موفقیت ها در عرصه اجرایی کردن این برنامه ها و ایده ها کم بوده که این مساله باید به دقت و با حضور کارشناسان در چنین نشست هایی موشکافی شود تا چرایی آن مشخص گردد.

رضوی همچنین خواستار حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای توسعه و رونق قم با محوریت گردشگری مذهبی شد و گفت: باید در زمینه قانون گذاری و نیز اجرا شرایطی فراهم شود که سرمایه گذار بخش خصوصی با میل و رغبت و انگیزه کافی به سرمایه گذاری در شهر مقدس قم و توسعه زیرساخت های گردشگری آن بپردازد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha