پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جهادی اصفهان

حوزه/ارودهای جهادی حرکتی انسان ساز است که چند سالی به همت جهادگران بسیجی، طلاب، ودیگر اقشار جامعه برنامه ریزی شده است و محرومیت زدایی از فقر فرهنگی و عقیدتی شعار گروه جهادی ولیعصر(عج) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آغاز فصل تابستان و تعطیلی کلاس‌های درسی حوزه و دانشگاه به نوعی فصل اردوهای جهادی دانشجویان و جوانان محسوب می‌شود، جوانانی مومن و متعهد و خداجویی که با شعار «کار برای خدا خستگی ندارد» کوله بار عشق را برای عمران و آبادنی میهن خویش از خانه و کاشانه خود در دل شهرها برمی دارند و به سمت دورترین  و محروم ترین مناطق می روند.

میلاد شادفر طلبه پایه هفت  مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) حوزه علمیه اصفهان که بیش از 10 سال است در امر تشکیل اردوهای جهادی طلبگی و دانشجویی در مناطق مختلف محروم استان و  خارج استان فعالیت دارد در  گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» دراصفهان اظهار کرد: ارودهای جهادی حرکتی انسان ساز است که چند سالی به همت جهادگران بسیجی، طلاب، ودیگر اقشار جامعه برنامه ریزی شده است زیرا بسیار بودند افرادی که در این ارودها سیر کمال و سعادت را طی کرده و این حرکت خودجوش قدمتی به اندازه یک دهه دارد که بنای آن بر عشق، ایمان، خدمت به محرومان نهاده شده است مهر و بصیرتی که ره آورد انقلاب اسلامی ایران است در این حرکت خود جوش موج می‌زند و خود نمایی می‌کند.

وی تصریح کرد:گروه جهادی حضرت ولیعصر(عج) متشکل از طلاب و دانشجویان ارزشی که به فرمان امام خامنه ای به خدمت رسانی و کمک به مردم کم برخوردار هستند.

مسئول گروه جهادی ولی عصر(عج) افزود: این گروه در زمینه عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و اشتغال‌زایی در رده سنی کودک، نوجوان و جوان در مناطق محروم خدمت رسانی می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: این گروه از سال ۹۰ آغاز به کار کرده و تاکنون بیش از 10 ی جهادی برگزار کرده که عمده این اردوها در استان چهار محال و بختیاری، کهکیلویه بویر احمد و مناطق شرق استان و حتی استان کرمانشاه برای کمک رسانه به زلزله زدگان بوده است.

شادفربا اشاره به این که محوریت اصلی ما کارهای فرهنگی و عمق بخشی به احکام و عقاید است و محرومیت زدایی از فقر فرهنگی موجود در مناطق روستایی و محروم را شعار خود قرارداده ایم، تاکید کرد: البته کارهای عمرانی نیز برای اثبات نیروهای جهادی در این اردوها انجام می گیرد

 

وی اذعان کرد: اردوی جهادی امسال با محوریت اموزشی و عمرانی طرح ریزی شده است، در این دوره که به  صورت تخصصی با کمک آموزش و پرورش برگزار شده برای دانش آموزانی که در دروس ضعیف هستند با بهره گیری از اساتید و طلاب و برگزاری کلاس های تخصصی در یک دوره 7 روزه در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

مسئول گروه جهادی ولی عصر(عج) در رابطه با ضرورت حضور طلاب در اردوهای جهادی عنوان کرد: اردوی جهادی یک شمشیر دو لبه است که لبه اول آن برای خود افراد مفید است و موجب خودسازی می شود و لبه دوم خدمت رسانی و آبادانی برای عموم مردم محروم و کم برخوردار است، براین اساس برای طلاب خوب است در این اردوهای جهادی حاضر شوند و از نزدیک با مشکلات مردم روبرو شوند.

وی ابراز کرد: زمانی که یک طلبه جهادی مومن و متعهد با عنوان بسیجی به روستاهای دورافتاده می‌آید این فرد پرچم‌دار اسلام و ولایت است و وقتی مردم می‌بینند که این جوانان در موقع نماز همگی به نماز جماعت ایستاده‌اند بسیار تاثیرگذار است و ما این را به عینه می‌بینیم و این تاثیر عملی اردوهای جهادی است و مهمترین ثمره اردوهای جهادی لبخند رضایت بر لبان مردم است.

شادفر پیرامون مزیت وجود گروه جهادی ولیعصر(عج) خاطرنشان کرد: خوبی این گروه جهادی این است که متشکل از دانشجویان و طلاب است و این امر باعث وحدت و الفت دانشجویان و طلاب و بالعکس شده و براین اساس دانشجوها با زندگی طلبگی آشنایی پیدا کرده و طلاب نیز از دغدغه های دانشجویان نیز با خبر می شوند.

وی در پایان یادآور شد: حضور روحانیان و مبلغان به مناطق محروم سبب تقویت انقلاب و روحیه مردم می شود و ظرفیت ها و استعداد های منطقه شناسایی و شکوفا خواهد شد.

گفتنی است این گروه جهادی در حال حاضر در حال ساخت خانه عالم در روستایی به فاصله 200 کیلومتری از شهرکرد در مرز استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری به نام روستای لندی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha