جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر سید وحید ظهوری حسینی

حوزه/ دکتر ظهوری حسینی کارشناس مسائل افغانستان گفت: دست پلید عوامل استکبار جهانی و مزدوران آمریکا و اسرائیل از آستین طالبان و به ویژه داعش جنایتکار بار دیگر بیرون آمد و نخبگان افغانی را هدف قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دکتر سید وحید ظهوری حسینی، کارشناس اهل کشور افغانستان ،کارشناس حقوق و دکترای زبان و ادبیات فارسی و عضو موسس و مسئول بنیاد علمی فرهنگی کوثر با اشاره به حمله تروریستی اخیر در نماز جمعه منطقه خواجه حسن و ترور گروهی از نخبگان افغانی در این منطقه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به گفت و گو پرداخت. 

 

دکتر سید وحید ظهوری حسینی گفت: دست پلید عوامل استکبار جهانی و مزدوران آمریکا و اسرائیل از آستین طالبان و به ویژه داعش جنایتکار بار دیگر بیرون آمد و نماز جمعه این هفته مسجد صاحب‌الزمان در منطقه خواجه حسن شهر گردیز ولایت پکتیا با خون و شهادت تکه‌های بدن ده‌ها تن از مؤمنین و سادات نماز گزار عجین شد.

وی ادامه داد: این مکان مقدس بعد از نماز و در حال بیرون رفتن مردم مورد حمله قرار گرفت و حدود ۵۰۰ نفر هنوز داخل مسجد بودند که توسط دو مزدور که توسط ایادی آمریکا شستشوی مغزی داده شده بودند، با رگبار مورد تهاجم قرار گرفتند و  نگهبانان مسجد نیز به قتل رسیدند و بعد از پرتاب چند نارنجک در اطراف مسجد نهایتا خود را منفجر ساختند، و این چنین نمازگزاران مورد حمله انتحاری این دشمنان دین و تشیع قرار گرفتند.

کارشناس افغانستانی تصریح کرد: در این رویداد تروریستی حدود چهل نفر شهید و ۱۰۰نفر زخمی شدند.

ظهوری حسینی تصریح کرد: از جمله شهدای این جنایت صهیونیستی، حجت الاسلام سید محمد موسوی، حجت الاسلام خیراندیش و استاد دکتر سید علیشاه موسوی گردیزی شهید زنده بازگشته از زندان گوانتانامو (معروف به چمران افغانستان) و بسیاری از شخصیت ها و مومنین دیگر بود.

دکتر ظهوری ضمن معرفی شخصیت شهید دکتر موسوی گفت: این شهید عزیز بعد از هجرت و جهاد دروس پزشکی را در دانشگاه تهران به اتمام رسانید و چند سال هم در دانشکده پزشکی تهران استاد بود و برای خدمت به هموطنان زجرکشیده خود به افغانستان رفت و بعد نماینده لویه جرگه انتخاب شد و از همانجا به اتهام واهی دستگیر و به گوانتانامو برده شد و بعد از چهار سال انواع شکنجه ها که در کتاب خودش هم از آنها یاد کرده است بدون اثبات اتهام وارده آزاد شد و در ورود به تهران مورد استقبال باشکوه علاقه مندان و شخصیت های ایرانی و افغانی با برنامه ریزی بنیاد علمی فرهنگی کوثر افغانستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از آزادی هم دوباره خدمت به وطن را ترک نکرد و به کابل و گردیز برگشت در گردیز بیمارستان و درمانگاه خیریه درست کرد و در خدمت های رسمی و مردمی ماند و مشغول شد. خداوند به خانواده و بستگان همه این شهدا به ویژه ایشان صبر و اجر عنایت کند.

وی با ابراز تاثر شدید از شهادت نخبگان افغانی در این حادثه تروریستی صهیونیستی گفت: مرگ حق است ولی شهادت حق او بود که با این همه افتخارات و جهاد و کسب علم این دکتر عزیز به دست شقی ترین مردمان در بهترین روز و در بهترین مکان مانند جدش مولا علی(ع) به این مقام رفیع ‌رسید..

فرهیخته و استاد دانشگاه افغانستانی دشمنان ملت افغانستان را خطاب قرار داد و گفت: ای آمریکا و ای داعش و ای وهابیت تکفیری و مزدور، ننگ ونفرین ابدی بر شما باد که این خدمت گذاران صادق را از مردم مظلوم افغانستان می‌گیرید.

وی در خصوص دکتر موسوی گفت: این سید عزیز و محبوب، شهادت آرزویش بود. برکسی پنهان نیست که دژخیمان آمریکائی ازسالها قبل در زندان گوانتنامو شیشه عمرش را با سنگ جور و عناد نشانه رفته بودند، اما قضا و تقدیر الهی مانع نیت شوم آنان گردید تااینکه دستان پلید همان شکنجه گران بالاخره ازآستین وهابیت تکفیری و داعش درمسجد جامع گردیز بیرون آمد و شهید موسوی  شربت شهادت نوشید که گوارای وجودش باد که او شایسته این فیض بود.

ظهوری خاطر نشان کرد: نخبگان شهید ما  زنده هستند و راهشان  ادامه پیدا می کند اما نابودی و مرگ از آن داعش -تکفیری و صهیونیستی و آمریکایی است.

وی در پایان گفت: ‏شهید دکتر سید علیشاه موسوی هم زخم گلوله‌ روس بر گردن داشت و هم تازیانه‌ دموکراسی آمریکایی را در گوانتانامو بر پشت خورده بود او ثمره شجره لاشرقیه و لاغربیه‌ای بود که امام خمینی(ره)  در دنیا کاشت.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha