سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان با شرکت ۲۵۰ طلبه در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز از سه‌شنبه جاری به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عیسی سواری، مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به سرفصل‌های این دوره، اظهار داشت: «راه و رسم طلبگی»، «اخلاق» و «آداب طلبگی» سه سرفصل اصلی این دوره می‌باشند که هر کدام زیرشاخه‌های مرتبط با خود نظیر «هویت صنفی طلبگی»، «شناخت کلی داوطلب نسبت به روحانیت و حوزه»، «آشنایی با ذی طلبگی» و... را دارا می‌باشد.

وی با بیان این که افتتاحیه دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان، سه‌شنبه شب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم با حضور علمای استان برگزار می‌شود، گفت: آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجج اسلام والمسلمین حیدری، کعبی، حاجتی، حسن‌زاده و بهرام پور از مدعوین و سخنرانان این مراسم می‌باشند.

حجت الاسلام سواری، ادامه داد: اساتید این دوره نیز حجت الاسلام و المسلمین حصاری از قم و همچنین حجج اسلام بزرگیان، پاکباز، تدبیر، معصومی، مهدوی و بوستانی می‌باشند.

مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه استان خوزستان، با اشاره به دیگر بخش‌های این دوره، گفت: حلقات انس با قرآن، زیارت قبور شهدا، قرائت زیارت جمعی، ورزش گروهی و گعده‌های دوستانه، بخشی از دیگر برنامه‌های جانبی دوره میثاق طلبگی استان خوزستان می‌باشند.

وی در پایان با بیان اینکه تعداد نفرات شرکت کننده در این دوره ۲۵۰ نفر هستند، مدت زمان برگزاری این دوره را یک هفته اعلام کرد و اظهار داشت: إن‌شاءالله اختتامیه این دوره دوشنبه بیست و نهم مردادماه جاری قبل از نماز ظهر و عصر در محل برگزاری دوره، یعنی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز می‌باشد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha