جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی

حوزه/ دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: دفاع امام جواد(ع) از اسلام در مقابل شبهات دشمنان از سه رکن توحید، امامت و فروع دین بود. امام(ع) اسلام را به وسیله رونق بخشیدن به عصمت حفظ کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی امشب در سالروز شهادت حضرت جواد الائمه(ع) که با حضور روحانیون و اقشار مختلف در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت:  یکی از این نواهی قرآن کریم، هشدار خدای متعال به مسلمانان در پیروی از گمراهان و ظالمین است. اگر کسی از گمراهان پیروی کند، ضلالت او حتمی است.

این استاد حوزه بابیان اینکه یکی از نواهی، مجادله به باطل است، اظهارداشت: بعضی افراد از طریقه مجادله کردن به دنبال این هستند مکتب باطل خود را ترویج دهند.

وی عنوان کرد: اما در مقابل مجادله باطل، مجادله مثبت و حق است و اساسا پایه دعوت انبیاء الهی به حق، مناظره به حق بوده است.

سخنران این مراسم اظهار داشت: مجادله حق سیره همه انبیاء الهی بوده است. ثمره مجادله به حق، دعوت به دین، ارزشهای اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: همچنانکه انبیاء الهی مردم را به حق دعوت می کردند، ظالمین هم مردم را دعوت به ظلم، شبهات و بت پرستی می کردند.

این استاد حوزه افزود: وقتی پایه دعوت به ظلم و شبهه شد، آثار مخربی به همراه خواهد داشت که ازجمله آن تخریب اساس اعتقادات دینی و توحید، مانع از درک حقایق و بستر سازی برای دشمنی است.

وی با اشاره به مجادله به حق در سیره نبی مکرم اسلام(ص) گفت: این مسئله در سیره نبوی زیاد مشاهده می شود، به طوریکه  پیامبر(ص) برای دعوت به حق از مناظره استفاده می کردند.   

سخنران این مراسم بابیان اینکه اهل بیت(ع) هم به وسیله مناظرات مردم را به حق، دعوت می کردند، اظهار داشت: امام رضا(ع) و امام جواد(ع) براساس مبانی برگرفته از علوم وحیانی اقدام به برگزاری مناظرات علمی برای پاسخ گویی به شبهات متعدد علیه دین و دعوت مردم به حق می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: دفاع امام جواد(ع) از اسلام در مقابل شبهات دشمنان از سه رکن توحید، امامت و فروع دین بود. امام(ع) اسلام را به وسیله رونق بخشیدن به عصمت نگه داشتند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha