جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید امام جمعه ماکو از خبرگزاری حوزه

حوزه/ رئیس شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو گفت: خبرگزاری حوزه باید حوزه های علمیه و مسائل فرهنگی مناطق آزاد را به صورت ویژه ببیند، چراکه ظرفیت های بالایی در این مناطق وجود داشته و می تواند انعکاس مناسبی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در بازدید از خبرگزاری حوزه، در نشستی با سردبیر و دبیر استان ها رسانه رسمی حوزه، در قم، اظهار داشت: مناطق آزاد به برکت جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت فرهنگی و معنوی بالایی بوده که متأسفانه انعکاس مناسبی از این نوع اخبار در رسانه ها انجام نمی شود.

وی ابراز داشت: منطقه آزاد ماکو به دلیل هم مرز بودن با ترکیه، آذربایجان و ... بر اساس اطلاعات و آمار بی بدیل است، چراکه دارای رودخانه، کوه، دشت، آب و هوای فوق العاده و ... بوده و هیچ منطقه آزادی همانند ماکو این همه ظرفیت خدادادی ندارد.

امام جمعه ماکو خاطرنشان ساخت: خبرگزاری حوزه باید حوزه های علمیه و مسائل فرهنگی مناطق آزاد را به صورت ویژه ببیند، چراکه ظرفیت های بالایی در این مناطق وجود داشته و می تواند انعکاس مناسبی داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: امروز مناطق آزاد مورد هجمه بسیاری قرار داشته که به نظر می رسد بیش از حد باشد؛ چراکه تمام برنامه های ما در منطقه آزاد ماکو دارای پیوست های فرهنگی است و فعالیت های دینی مناسبی در این منطقه انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری بیان داشت: منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد ایران بوده که می توان نگاه ویژه به آن داشت؛ ما از ظرفیت هایی که در قم وجود دارد، کم بهره هستیم و پیشنهاد ما این است که جامعه المصطفی نیز در منطقه آزاد ماکو نمایندگی خود را راه اندازی کند و ما می توانیم به آنان کمک نماییم.

وی اظهار داشت: ما بزرگترین میتینگ قرآنی با 4 هزار و 800 شرکت کننده در منطقه آزاد ماکو راه اندازی و برگزار کرده ایم که یک نمونه از ظرفیت های فرهنگی و دینی این منطقه آزاد است.

امام جمعه ماکو ابراز داشت: امروز اسم منطقه آزاد بد در رفته است؛ در حالی که ظرفیت های فرهنگی و معنوی بالایی در آنجا وجود داشته و متأسفانه فقط برخی ناهنجاری ها منعکس می شود.

رئیس شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو خاطرنشان ساخت: ما در این منطقه آزاد داری دو مدرسه علمیه برادران و خواهران بوده که قریب به 100 طلبه خواهر و 65 طلبه برادر در آن مشغول به فعالیت تحصیلی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری تصریح کرد: امروز متأسفانه لبه تلخ رسانه پررنگ تر شده و برنامه های مثبت کمتر منعکس می شود.

وی بیان داشت: امروز کتابخانه ای با 16 هزار جلد کتاب در حوزه علمیه برادران این منطقه راه اندازی شده که یکی از بزرگترین کتابخانه های استان است.

امام جمعه ماکو اظهار داشت: امروز ظرفیت بالایی در خبرگزاری حوزه وجود دارد و آماده ایم با همکاری این خبرگزاری فعالیت های مناسبی انجام دهیم.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، حسن صدرایی عارف، سردبیر و علی علیزاده، دبیر استان ها خبرگزاری حوزه نیز آمادگی رسانه رسمی حوزه برای پوشش اخبار و رخدادهای دینی و مذهبی منطقه آزاد ماکو و همچنین برگزاری کارگاه های سواد رسانه ای برای طلاب آذربایجان غربی را اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha