جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اینکه ازدواج مایه آسایش و آرامش انسان می شود، گفت: جوانان با الگوپذیری از سیره ائمه اطهار(ع) می توانند طعم خوشبختی را احساس کنند و ازدواج آسان و بادوام با تکیه به روش زندگی بزرگتان دین در جامعه قابل ترویج است.

مولوی سیدمحمد حسینی امام جمعه اهل سنت طبس مسینا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با تبريک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) درخصوص اهميت ازدواج در اسلام، اظهار کرد: خداوند متعال نظام هستی را بنا نهاده و نهاد خانواده در نزد پروردگار دارای ارزش بالایی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر که فرمودند "ما بُنِیَ فی الإسلامِ بِناءٌ أحَبَّ إلى اللّه عزوجل، وأعَزَّ مِنَ التَّزویجِ، در اسلام هیچ بنایى نزد خداوند محبوبتر از ازدواج نيست"، گفت: رسيدن به آرامش، تكثير نسل و تكامل مرد و زن از اهداف مهم ازدواج است.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با اشاره به این که ميل به تكامل در همه انسان ها وجود دارد، ابراز کرد: ازدواج یکی از مهمترین راه های رسيدن به تكامل انسان ها است.

مولوی حسینی با تاکید بر این که زن و مرد در سايه يكديگر به تكامل می رسند،مطرح کرد: هدف اسلام از ازدواج این است که با اين سنت حسنه جلوی بی بندوباری و کجروی در جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی در جامعه، یادآور شد: دوری از سبک زندگی اسلامی، مسلمانان را در معرض خطر جدی قرار داده است.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا سبک زندگی اسلامی را، سبب سعادت انسان ها دانست و متذکر شد:سبک زندگی اسلامی بایستی به نسل جدید منتقل و منعکس شود.

مولوی حسینی با اشاره به این که مسئولین و مردم مردم باید با اجرای سبک زندگی اسلامی، دوری از زندگی اشرافی و غربی، عمل به سيره اهل بيت(ع) مسير تشكيل خانواده را برای جوانان هموارکنند، عنوان کرد: امروز متاسفانه ذائقه مردم تغيير كرده و سبک زندگی آنها به صورت فراگير تجملاتی شده و مهريه های سنگين و توقعات نامعقول خانواده ها موجبات بالارفتن سن ازدواج را فراهم نموده است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان، بیان کرد: جوانان با انجام این امرخیر به هدف اصلی که همان رسیدن به آرامش درونی است دست پیدا می کنند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا نقش خانواده ها را در ازدواج آسان جوانان بسیارتاثیرگذار دانست و افزود:خانواده ها می‌توانند با روشنگری و هدایت فرزندان خویش زمینه ساز پیوندهای مبارک آسمانی باشند.

مولوی حسینی از حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بهترین الگوهای زندگی افراد یاد کرد و گفت: جوانان با الگوپذیری از سیره ائمه اطهار(ع) می توانند طعم خوشبختی را احساس کنند و ازدواج آسان و بادوام با تکیه به روش زندگی بزرگتان دین در جامعه قابل ترویج است.

 

انتهای پیام/101

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha