سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ نهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری در قم

حوزه/ راوی دفاع مقدس گفت: بسیجی واقعی باید به حدی کار کند که به جای خواب از خستگی از هوش برود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حاج حسین یکتا پیش از ظهر امروز در نهمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج)، با اشاره به مشکلات امروز کشور گفت: باید آگاه باشیم که دشمنان بر روی مسائل و مشکلات مردم متمرکز شده و به دنبال استفاده از این مسایل برای به چالش کشیدن کشور هستند؛ ولی متاسفانه هنوز برنامه منسجمی برای رفع این مشکلات ارائه نشده است.

وی با اشاره به گسترده تر شدن جامعه هیات های مذهبی در کشور افزود: امروزه یک لشکر بزرگ فرهنگی در کشور ایجاد شده است؛ از دیگر سوی مشکلات و غصه های مردم نیز وجود دارد؛ ولی هنوز عزمی برای حل مشکلات مردم جزم نشده است؛ مردم در مستند روایت مردم می گفتند که احساس می کنیم که عزمی در مسئولان برای حل مشکلات ما وجود ندارد.

این فعال مذهبی و جهادی بیان کرد: در این مستند به این نتیجه رسیدیم که مردم در میان این بازار ملتهب وقتی حس می کردند که کسی برای کمک به آنها آمده است استقبال می کردند و حتی کوچکترین بی احترامی انجام نشد؛ حتی وقتی این مستند از تلویزیون پخش شد، احترام ها بیشتر شد؛ پس این مسأله نشان می دهد که اگر به دنبال مشکلات مردم باشیم مردم نیز همراهی می کنند.

یکتا اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مردم با جمع های مردمی و جهادی و رویکرد جهادی و همگرایانه حل می شود؛ در اینجا باید یک کار بزرگ نهضتی انجام داد؛ فعالیت های ان جی اویی و ... در این فضا جواب نمی دهد و باید به دنبال کارهای نهضتی برویم؛ به این معنی که هر کسی باید  یک چهارپایه ایجاد کند و به دنبال  رفع مشکلات مردم باشد؛ در این زمینه می توان طرح هایی مثل پنجشنبه های حسینی و حل یک مشکل در محله باشیم و در آخر نیز این حرکت را به اربعین ختم کنیم.

راوی دفاع مقدس و مسائل اجتماعی بیان کرد: مطالبه گری باید در کنار حل مشکلات مردم باشد؛ مطالبه گری هدف ما نیست؛ بلکه باید مسائل را نیز حل کرد؛ بسیاری از اوقات باید به جای کارهای به ظاهر بزرگ،  وقت خود را صرف کارهای کوچکی که ممکن است زندگی یک خانواده را از هم بپاشد کنیم.

وی افزود: زلزله سرپل زهاب با همه سختی و بزرگی اش که هزار روستا را تخریب کرد و 50 هزار خانه را از بین برد ثابت نمود که اگر همه هیاتی ها و جنبشی ها در کنار هم قرار بگیرند و امر ولی را اطاعت کنند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

این فعال مذهبی و جهادی بیان کرد: بعثت انقلاب، چهل سالگی انقلاب است و دشمنان برای این بعثت نقشه ها کشیده اند؛ دشمنان به دنبال انسداد انفجار انقلابی هستند؛ این فشارها به دنبال انسداد پیش از انفجار است و سخنان رهبری و تحولات نیز چنین نمی نمایاند که دشمن به سختی از این انفجار انقلابی ترسیده است.

یکتا ابراز کرد: رهبری دل های مردم را با سخنان چند روز پیش آرام کردند که خبر خوبی به رغم همه این فشارها در راه است ولی باید مواظب باشیم که کسانی که به ظاهر در خط هستند در روز واقعه از خط جا نمانند؛ باید زمان شناس باشیم و به وعده الهی امیدوارم باشیم؛ بسیجی واقعی باید به حدی کار کند که به جای خواب از خستگی از هوش برود.

راوی دفاع مقدس و اجتماعی بیان کرد: مردم باید لذت این انقلاب را در میان این همه سختی ها و مشکلات و فشارهای دشمن ببرند و در این میان هیاتی ها نقش مهمی در این زمینه دارند؛ این جنبش و نهضت به شکلی است که باید به عنوان یک حرکت در جنگ نامتقارن عمل کند؛ باید برای این عرصه آماده باشیم.

وی افزود: مردم آمادگی دارند که دست های خود را به دست ما بدهند؛ آنها برای حل مسائل خود نیز قطعا آماده تر هستند؛ مردم باور دارند که این مشکلات به دست کسی حل نمی شود ولی اگر سازماندهی ها از سوی مذهبی ها انجام شد قطعا خداوند نیز از آنها حمایت می کند و خود مردم به حمایت از خود خواهند پرداخت و مشکلات نیز رفع خواهد شد.

این فعال مذهبی و جهادی بیان کرد: راهیان نور و اعتکاف دشمنان را شکست داد و این حرکات باید در عرصه اجتماعی افزایش یابد؛ این حس بزرگ اجتماعی در این دو عرصه ایجاد شد و باید در زمینه اجتماعی نیز این حس ایجاد شود و یک کار نهضتی حس مساله ای و امیدآفرین در دهه چهارم انقلاب اسلامی انجام شود.

یکتا اظهارکرد: دهه شصتی های حزب اللهی تحصیل کرده باید کار را دست بگیرند و از ناامیدی سخن نگویند؛ آنها الگوی دهه هفتادی و هشتادی ها هستند؛ استعداد نسل های فعلی و بسیار زیاد است و اگر این نهضت به آنها وصل شوند کارهای بزرگی انجام می شود؛ اگر بچه های دهه هشتادی و هفتادی به دهه شصتی های نا امید برخورد کنند راه شان کج خواهند شد؛ جوانان این نسل از ما اصول و نقشه و طرح و عملیات و سبک زندگی می خواهد.

راوی دفاع مقدس و اجتماعی بیان کرد: رهبر انقلاب نیز امیدواری ها را بی دلیل مطرح نمی کنند زیرا مسائلی را در این نسل می بیند که چنین مباحثی را مطرح کردند؛ تنها عامل نگرانی ما باید عقب ماندن از اوامر ولی امر مسلمین باشد؛ باید با عمل و کار و تلاش و شهادت خود نور این جریان باشیم و به امر ولی عمل کنیم.

وی با ذکر این مطلب که برای حل مسائل اجتماعی در دهه چهارم انقلاب باید به شکل نهضتی عمل کرد تصریح کرد: هیات ها مهمترین نقش را در این زمینه دارند؛ نباید از مشکلات فعلی و آینده بهراسیم؛ باید مثل شهید علم الهدی باشیم که تنهایی به دل دشمن زد و امروز دلهای عاشق گرد مزار او می گردند؛ اگر مثل او عمل کردیم هیچگاه گم نمی شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha