پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سمینار «بانکداری اسلامی» با میزبانی بانک اتحادیه بریتانیا برگزار شد

حوزه/ در سمینار«بانکداری اسلامی» که با هدف ارتقاء آگاهی دینی در رابطه با سیستم بانکی بدون بهره توسط «بانک اتحادیه بریتانیا» درشهر بردفورد برگزار شد، شهردار، اعضای شورای شهر و شخصیت های اجتماعی زن و مرد از مساجد محلی و مراکز تجاری حضور داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از asianimage، سمینار «بانکداری اسلامی» به هدف ارتقاء آگاهی و بیداری دینی در رابطه با سیستم بانکی بدون بهره برای جامعه  توسط «بانک اتحادیه بریتانیا» برگزار شد.

این سمینار در شهر بردفورد انگلستان و با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و شخصیت های اجتماعی زن و مرد از مساجد محلی و مراکز تجاری برپا گردید.

آقا خان، مدیر ارشد محصولات در بانک اتحادیه بریتانیا رو به حضار در این سمینار گفت: از طریق بانک اسلامی ما، بانک اتحادیه بریتانیا انواع حساب های بانکی اسلامی و سرمایه های خانگی را فراهم می کند که این خدمات به  اعضای جامعه کمک می کند بتوانند نیازهای مالی شان را مطابق با اعتقادات دینی شان  اداره کنند و وابسته به بانکداری غربی نباشند.

وی افزود: اقتصاد خانگی بانکداری اسلامی در بریتانیا، حساب های جاری و سرمایه گذاری همگی به دقت مورد تجزیه و تحلیل شده و توسط علمای اسلامی مسلط به شریعت اسلامی به تایید رسیده اند تا تضمین حاصل شودکه با بالاترین استانداردهای دینی مطابقت دارند.

مفتی برکت الله عبدالقدیر، قاضی شرع در شورای شریعت اسلامی شهر لندن و مشاور شریعت بانکداری اسلامی در این بانک  نیز در این جمع سخنرانی کرده و دیدگاه دینی علمای اسلامی بریتانیا در رابطه با خدمات بانکداری اسلامی در بانک های این کشور  را ارائه داد.

این مقام دینی در بریتانیا ضمن ارائه چارچوبی که اعضای جامعه اسلامی می توانند از آن برای جایگزین کردن بانکداری غربی با بانکداری اسلامی استفاده کنند، در سخنانش بر پایبندی مقامات بانکی به اصول شرع اسلامی تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha