پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 458980
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
باقری بنابی

حوزه/ امام جمعه بناب بر ضرورت ترویج فرهنگ غدیر و خارج شدن جشن های این ایام از حالت اداری تاکید کرد و خواستار پررنگ تر شدن جنبه مردمی این جشن شد.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، بر ضرورت ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تاکید و تصریح کرد: مناسبت ها و برگزاری برنامه های ایام دهه غدیر باید به نوعی باشد که از جنبه اداری خارج و جنبه مردمی به خود بگیرد و در میان مردم و جامعه پررنگ تر شده و از جنبه تشریفاتی خارج شود.

وی افزود: اگر از حادثه بزرگ غدیر غفلت نمی کردیم، امروز مسلمانان دنیا به این وضع گرفتار نمی شدند که امروز تمام اهل اسلام به آن گرفتار شده اند.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه ولایت فقیه در ادامه ولایت معصومین(ع) است، تاکید کرد: در غدیرخم اسلام کامل شد، یعنی اگر ماجرای غدیر اتفاق نمی ‌افتاد، این دین ناقص بود، مسئله غدیر یک مسئله تاریخی صرف نیست، بلکه نشانه‌ ای از جامعیت اسلام است.

وی با بیان اینکه رهبری الهی، دین اسلام و رسالت رسول اکرم(ص) را کامل کرده است، افزود: نبی مکرم اسلام(ص) که در طول 10 سال، جامعه بدوی آلوده به تعصبات و خرافات را با آن مجاهدت ‌های عظیمی که انجام دادند و به کمک اصحاب با وفای خود به یک جامعه مترقی اسلامی تبدیل کردند، اگر برای بعد از این 10 سال فکری نکرده بودند و نقشه ‌ای در اختیار امت نگذاشته بودند، این کار ناتمام بود.

وی اظهار داشت: به عبارتی رسول اکرم(ص)، امیرالمؤمنین (ع) را که از لحاظ شخصیت ایمانی،اخلاقی، انقلابی و نظامی، فردی ممتاز بودند، به جایگاه الهی خود منصوب و مردم را به تبعیت از ایشان موظف کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha