پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نه فقط دنیای تشیع بلکه حوزه های علمیه جهان اسلام مدیون نهضت علمی و فکری امام باقر(ع) هستند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: در زمان امام باقر(ع) شرایط خاصی حکمفرما شد که به واسطه آن فضای علمی مناسبی در جامعه مهیا شد که به وسیله آن حضرت توانستند از این شرایط ایجاد شده نهایت استفاده را داشته و به خصوص به تربیت و پرورش بزرگترین شاگردان عالم اسلام و تشیع بپردازند.

وی افزود: بسیاری از شاگردان امام پنجم جزو افتخارات شیعه و بلکه هر مسلمانی هستند و حقیقتاً نه فقط مکتب تشیع، بلکه دنیای اسلام و حوزه های علمیه آن مدیون مکتب فقهی و نهضت علمی آن حضرت می باشند.

این استاد حوزه همچنین بیان داشت: البته نشر و گسترش علوم و معارف دینی و نیز تربیت یاران و شاگردان تنها بخشی از دستاوردهای حاصل از دوران بیست ساله امامت حضرت و به تبع آن تلاش های علمی و فرهنگی فراوان ایشان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: همه حوزویان به شاگردی در مکتب حضرت باقر(ع) افتخار می کنند و بر خود می بالند که پیرو چنین بزرگوارانی هستند و ان شاء الله که همه ما با حرکت در مسیر خواست و رضایت آن انوار الهی بتوانیم، در این رابطه حق مطلب را به درستی ادا کنیم.

آیت الله فقیهی همچنین گفت: به خصوص در شرایط امروز که شاهد جنگ روانی، فکری و اندیشه ای دشمن با پمپاژ عظیم شبهات علیه تشیع و اسلام ناب هستیم، ما حوزویان باید به تأسی از سیره نورانی باقر العلوم(ع) در زمینه مجاهدت علمی، فرهنگی و اعتقادی ، خستگی ناپذیر بوده و با توکل بر خدا و استعانت از ائمه طاهرین(ع) به تلاش خویش ادامه دهیم تا مبلغ و مروج خوبی برای مکتب اهل بیت(ع) باشیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha