جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دعای عرفه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: مراسم پرفیض دعای عرفه امسال همزمان با سراسر كشور در ۲۰ بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور امروز در جمع خبرنگاران گفت: روز عرفه یکی از روزهای سفارش شده خدا است و در این روز انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال ارتباط خود را با معبود بیشتر می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از عموم مردم ولایتمدار جهت شرکت در این مراسم معنوی دعوت به عمل آورد و اظهار کرد: مراسم دعای پرفیض عرفه در شهر بوشهر در امامزاده عبدالمهیمن(ع)، امامزاده محمدبن باقر(ع)، امامزاده حسن و جعفر(ع) ریشهر و امامزاده هاشم(ع) پایگاه هوایی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم در شهرستان تنگستان در امامزاده میراحمد(ع) اهرم برگزار می‌شود، افزود: این مراسم همچنین در امامزاده زیدبن علی (ع) روستای گلنگون، امامزاده شاه نعمت الله (ع) روستای آباد و امامزاده امیرکبیر روستای چاه پیر برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به محل برگزاری دعای عرفه در شهرستان دشتی، اذعان داشت: در امامزاده بدرمنیر روستای بامنیر و امامزاده میرمحمد طاهر روستای منقل شاهد برگزاری این مراسم خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در شهرستان جم، خاطرنشان ساخت: مراسم دعای عرفه در امامزاده سیدحبیب الله (ع) ریز برگزار می شود.
اسماعیل پور با اشاره به اینکه این مراسم در شهرستان دیر در امامزاده محمد (ع( بردخون کهنه برگزاری می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان کنگان در امامزاده شاه حسین (ع) بنک نیز این مراسم برگزار می شود.

وی به محل‌های برگزاری دعای عرفه شهرستان دشتستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در امامزاده محمد(ع) تنگ ارم، شاهزاده احمد(ع) دالکی، شاه قطب الدین حیدر روستای درودگاه، شاه نورالله بنداروزو آقا میرهداف سعدآباد شاهد برگزاری این آئین خواهیم بود.

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در گناوه ودیلم هم برگزار می شود گفت: در گناوه در امامزاده سلیمان بن علی (ع) و در دیلم در امامزاده حسن(ع) شاهد برگزاری این مراسم معنوی خواهیم بود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تاکید کرد: دعای عرفه در روز سه شنبه 30مردادماه، راس ساعت 17 در بیست بقعه و امامزاده شاخص استان بوشهر همزمان با سراسر كشور برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha