جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ میثاق طلبگی طلاب جدید الورود حوزه علمیه مازندران

حوزه/ دومین مرحله از طرح میثاق طلبگی از روز جمعه به مدت یک هفته به میزبانی مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) خلیل شهر بهشهر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری دوره میثاق طلبگی استان، گفت: دومین مرحله از طرح میثاق طلبگی از روز جمعه به مدت یک هفته، به میزبانی مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) خلیل شهر بهشهر آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که در این مرحله حدود صد نفر از طلاب جدیدالورود حوزه علمیه مازندران حضور خواهند داشت، افزود: مرحله نخست این طرح تیر ماه امسال در به مدت یک هفته در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که این دوره یک هفته ای فرصت مغتنمی برای شناخت طلاب از حوزه استف خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که طلاب در بدو ورود به حوزه باید به آن توجه کنند سطح شناخت و آگاهی آنها از حوزه و زندگی طلبگی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی طلاب بدون شناخت و آگاهی وارد حوزه می شوند، تصریح کرد: این طلاب به دلیل عدم شناخت کافی از فضای حوزه و شرایط حاکم بر آن در مسیر تحصیل نمی توانند خود را با وضعیت موجود وفق دهند و دچار مشکل می شوند.

وی با تأکید براین که دوره یک هفته ای میثاق طلبگی این فرصت را هم به طلاب و هم اساتید حوزه می دهد تا به یک شناخت دو سویه نسبت به هم دست پیدا کنند، خاطرنشان کرد: هر چه سطح شناخت طلبه نسبت به حوزه بیشتر باشد، سطح موفقیت او در مسیر تحصیل بیشتر از دیگران خواهد بود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این دوره یک هفته ای توجه ویژه ای به مباحث اخلاقی، تربیتی و مشاوره ای خواهد شد، تصریح کرد: در این دوره و با حضور اساتید برجسته، مطالب اخلاقی به طور مستمر برای طلاب شرکت کننده بیان خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در این دوره یک برنامه جامع تربیتی، اخلاقی، ورزشی و مشاوره ای برای طلاب جدید الورود در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در این دوره سه کتاب رسم طلبگی، اخلاق طلبگی و نظام آموزشی حوزه از سوی اساتید مجرب حوزه برای طلاب تدریس خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری حلقه های تربیتی در طول دوره با حضور طلاب خبر داد و خاطرنشان کرد: در این حلقه های معرفت طلاب در گروه های ده نفره با حضور اساتید و سرگروه ها پایه های بالا برگزار می شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حلقه های معرفتی نیز فرصت مناسبی برای ارتباط چهره به چهره و تعامل مناسب اساتید با طلاب است، تصریح کرد: در این حلقه ها مسائل تربیتی و اخلاقی با حضور اساتید اخلاق و مشاوره بیان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha