جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرماندار مرند

حوزه/ معاون استاندار آذربایجان شرقی از کلیشه ای شدن مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرد و گفت: مبلغان در ماه محرم بهترین فرصت را در اختیار دارند تا مردم را نسبت به خطرات پدیده اجتماعی اعتیاد آگاه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، داود گرشاسبی معاون استاندار آذربایجان شرقی، امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرند، با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر به یک کلیشه تبدیل شده است، عنوان کرد: برگزاری جلسات متعدد، شورای مبارزه با مواد مخدر را به یک کلیشه تبدیل کرده که دستگاه های مختلف اداری اقدام به بیان مطالب تکراری می کنند و خبری از ارائه برنامه و طرح جدید نیست.

وی با اشاره به اینکه با دستور نمی توان با مواد مخدر مبارزه کرد، تصریح کرد: مسئولین و متولیان مبارزه با مواد مخدر، درد مشترک با معتادین ندارند و براین اساس راهکارهای عملی ارائه نمی شود، در حالی که اعتیاد در جامعه بیداد می کند و تبعات جبران ناپذیری دارد.

گرشاسبی، اعتیاد را ویرانگر نسل آینده دانست و ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند تعامل است، برای مبارزه با این پدیده اجتماعی،باید محدودیت ها را از پیش رو برداشت، گاهی برای اجرای یک طرح، حتی مصوبات و بخش نامه ها را نیز باید کنار زد و واقعیت های جامعه را دید.

معاون استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش توان اجرایی تاکید و عنوان کرد: مدیران باید ضمن مشورت با کارشناسان زبده، طرز فکر خود را نیز تغییر دهند وگرنه شاهد تکرار مکررات خواهیم بود.

گرشاسبی معتادسازی را یک پروژه علیه انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: اعتیاد یک پدیده اجتماعی است و مبارزه با آن باید مردم محور و محله مور باشد، امروزه بیشتر مناسبت ها و جشن ها و اعیاد را دولتی کرده ایم و نقش مردم کمرنگ شده است، ما در گذشته در حالی که دولت دخالتی در اجرای برخی اعیاد و برنامه ها نداشت،‌شاهد برگزاری باشکوه جشن های مردمی در اعیاد مختلف بودیم که امروز دیگر خبری از آن شور و شوق های مردمی نیست.

فرماندار ویژه مرند به نقش تاثیرگذار روحانیت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: ماه محرم نزدیک است و مبلغان بهترین فرصت را در اختیار دارند تا مردم را نسبت به خطرات پدیده اجتماعی اعتیاد آگاه کنند، نهادهای تربیتی باید در این زمینه ورود کنند، ورود نهادهای غیرتربیتی، پاسخ عکس می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha