جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

حوزه/ مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که عید قربان تجلی ایمان و عمل صالح در برابر ذات اقدس الهی است، گفت: این عید بزرگ نشان از اوج ارادت و بندگی انسان در برابر خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تبریک فرا رسیدن عید قربان، این روز را روز وارستگی از تعلقات مادی و اتصال به خداوند متعال دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که عید قربان تجلی ایمان و عمل صالح در برابر ذات اقدس الهی است، افزود: این عید بزرگ نشان از اوج بندگی انسان در برابر خداوند متعال است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که مسلمانان در روز عید قربان به عبارتی زشتی، پلیدی و تعلیقات دنیوی را از خود دور می کنند، خطرنشان کرد: فلسفه قربانی کردن حضرت ابرهیم(ع) نیز همین بوده که ایشان ظواهر دنیوی و مادی در راه خداوند متعال ذبح کردند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که انسان وقتی در راه خدا از مادیات و ظواهر دنیوی می گذرد اوج بندگی و اخلاص خود را به نمایش می گذارد، بیان داشت: چنین عملی نشان می دهد که انسان به خدا نزدیک تر شده و همین موضوع سعادت و رستگاری انسان را به همراه خواهد داشت.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که هر قدمی که انسان در راه رضای الهی بردارد، به طور حتم با پاداش بسیاری از سوی پروردگار عالم همراه خواهد بود، گفت: خداوند متعال به کسانی که در راه او از تعلقات دنیوی می گذرد پاداش ماندگاری خواهد داد.

وی با اشاره به این که خداوند متعال بی نیاز مطلق است و احتیاجی به چیزی ندارد، افزود: اما این انسان است که در هر مرحله از زندگی خود به کمک و توجه خداوند متعال نیازمند است و اگر بتوانیم رضای الهی را به خود جلب کنیم به طور حتم خداوند متعال نیز پاداش ارزشمندی برای انسان در نظر خواهد گرفت.

حجت الاسلام جباری با بیان این که عید قربان جشن رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و عمل صالح است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در تمام مراحل زندگی این ایمان و عمل صالح را حفظ کنیم و تنها به دنبال ذخیره آخرت برای خود باشیم.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به این که تکیه بر مادیات نمی تواند عامل سعادت و رستگاری انسان باشد، تصریح کرد: تنها چیزی که موجب تعالی حقیقی انسان می شود ایمان و عمل صالح است.

مسؤول مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)بهشهر با تأکید با این که باید احکام و دستورات الهی را در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی خود مورد توجه قرار دهیم، خاطرنشان کرد: خداوند متعال راه صحیح زیستن را به خوبی تعیین کرده و امروز مسیری غیر از آنچه که دین و شریعت محمدی مشخص کرده اند انحراف است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که عید قربان روز ارزشمندی است که انسان های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می اندازد، گفت: اقدام حضرت ابراهیم خلیل الله درس فداکاری و جهاد در راه خدای متعال بود که امروز نیز ما در زندگی مورد توجه قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha