جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدبان حقوق بشر خواستار پایان دادن به نقض آزادی بیان در نیجریه شد

حوزه/ دیدبان حقوق بشر با اعلام کرد: خبرنگاران و فعالان حقوق بشر درکشور نیجریه به جرم آگاهی رسانی به مردم، بی دلیل بازداشت شده و مورد شکنجه قرار می گیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از hrw، دیدبان حقوق بشر در نیجریه امروز اعلام کرد بازداشت های اخیر خبرنگاران و فعالان در این کشور، نشانه های آشکار نقض آزادی بیان است. این دیدبان افشاء کرد که اخیرا یک خبرنگار رسانه ای در نیجریه به مدت تقریبا دو سال به صورت ممنوع الملاقات در حبس به سر برده و در پرونده دیگری نیز یک فعال حقوق بشر به همین خاطر پس از دستگیری مورد شکنجه قرار گرفته است.

انیتی ایوانگ محقق دیدبان حقوق بشر در نیجریه گفت: زندانی کردن خبرنگاران تنها به خاطر اینکه آن ها جامعه را آگاه کرده اند، یک پیام وحشتناک برای جامعه روزنامه نگاران در نیجریه است.

وی افزود: مقامات نیجریه باید به آزار و اذیت خبرنگاران خاتمه داده و تضمین نمایند که اعضای خبرگزاری ها بتوانند بدون ترس انجام وظیفه کنند.

در ادامه بیانیه دیدبان حقوق بشر آمده است: با وجود حکم دادگاه؛ دولت نیجریه حاضر به آزاد سازی دو زندانی سیاسی نشده است. یکی از آن ها سرهنگ بازنشسته سامبو داسکی، مشاور سابق امنیت ملی می باشد و دیگری شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه و همسرش هستند که که از سال 2015 تاکنون بدون اعلام جرم یا محکومیتی درزندان به سر می برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha