سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی

حوزه/عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بر لزوم تلاش به منظور افزایش جذابیت سرمایه گذاری و سودآوری در بخش تولیدی اقتصاد تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که در شرایط کنونی متاسفانه حجم نقدینگی موجود به حد نگران کننده ای رسیده، خواستار تلاش و برنامه ریزی مسئولان و دولتمردان برای مدیریت درست این وضعیت شد و گفت: آنچه مسلم است این که برای رشد و تحول اقتصادی کشور باید قبل از هر چیز برای سرمایه گذار در بخش تولیدی ایجاد جذابیت و انگیزه کرد.

وی افزود: متاسفانه وضعیت حال حاضر به گونه ای است که کمتر تولیدکننده ای با وجود هزینه های فعلی رغبت به سرمایه گذاری در این عرصه دارد ، کما این که می بینیم بسیاری از آن ها به سمت واردات رفته و یا حتی برخی کار و کسب دلالی را در پیش گرفته اند.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه همچنین بیان داشت: از سویی لازم است که نرخ سود تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان و صنعتگران نرخ پایین باشد و بازپرداخت اقساط نیز طولانی مدت باشد تا فعال اقتصادی بتواند در شرایط فعلی روی پای خود بایستد و چرخ صنعت کشور را به گردش درآورد.

وی گفت: ما اگر می خواهیم که در سال حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی کلمه کار خوبی انجام دهیم، پیش نیازش این است که حمایت درستی از تولید کننده ایرانی داشته باشیم و سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در راستای تقویت تولید داخل باشد.

وی همچنین افزود: به همین خاطر بنده به شدت معتقدم که تسهیل فضای کسب و کار در کشور باید غیرشعاری و عملیاتی باشد، به این معنا که در عرصه عمل شاهد بهبود فضای تولید و صادرات در کشور باشیم و گرنه در وضعیت نامطلوب فعلی تغییر مشهودی رخ نخواهد داد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha