دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبدالوهاب فراتی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سر و سامان دادن به وضع اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی را مهم ترین ماموریت حال حاضر دولت دانست.

دکتر عبدالوهاب فراتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت، اظهار داشت: واقعیت آن است که مشکل اصلی اسلام گرایی در خاورمیانه ، مسایل اقتصادی است و بر همین منوال پاشنه آشیل اسلام گرایی در ایران نیز همین موضوع است

وی افزود: بر این اساس چنانچه دولتمردان نتوانند مسایل اقتصادی را در جامعه سر و سامان بدهند، مردم نسبت به ایده های غیر اقتصادی آن ها همچون حوزه سیاست و فرهنگ نیز دچار تردید می شوند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: از سویی از آن جا که دولت در ایران یک دولت مذهبی است و قرائت خاصی از اسلام را دنبال می کند، لذا باید هم و غم اصلی خود را برای حل بحران اقتصادی بگذارد و اهمیت این مساله از آن روست که بدانیم اگر دولت در مسایل اقتصادی موفق نشود، کل جریان اسلام گرایی در ایران را زیر سوال می برد.

وی تاکید کرد: با توجه به این مساله آن چه قابل توجه است که همه گروه ها و شخصیت ها اعم از جناح اصولگرا و یا اصلاح طلب باید برای تعمیق اسلام گرایی و موفقیت آن، دولت را یاری کنند تا دولت چه در بخش اندیشه ها و ایده های اقتصادی و چه به خصوص اجرای آن ها و پیگیری برنامه هایش در زمینه اقتصاد موفق باشد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha