سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
فعالان معترض به اسلام هراسی در آکسفورد مورد حمله قرار گرفتند

حوزه/در یک تجمع اعتراضی علیه گفته های نژادپرستانه و جنجالی بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس، گروهی از فعالان معترض مورد حمله فیزیکی و کلامی دو مرد ناشناس قرار گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، فعالان مسلمانی که به اعتراض علیه گفته های اسلام هراسانه بوریس جانسون برخاسته بودند در شهرآکسفورد مورد حمله قرار گرفتند.

معترضان بوریس جانسون با برپایی باجه ای در آکسفورد، از گفته های جنجال برانگیز وزیرخارجه سابق انگلستان درباره برقع و زنان پوشیه دار انتقاد کرده و خواستار استعفای وی شدند.

دو مرد ناشناس به معترضان اسلام هراسی هجوم برده و آن ها را مورد حمله فیزیکی و کلامی قرار دادند. این افراد بر سر معترضان فریاد زده و آن ها را هل دادند. آن ها همچنین سعی داشته ند باجه آن ها را خراب کنند. سپس کتاب های آن ها را به زمین ریخته، روزنامه ها را  پاره کرده و سعی در تصاحب بلندگوی آن ها داشته اند.

گفته می شود اعضای یک کمپین متحد ضدنژادپرستی قصد دارند با برگزاری راهپیمایی بزرگی با عنوان «ما را نمی توان ساکت کرد» امروز شنبه، در شهر آکسفورد، به این حادثه واکنش نشان دهند.

براساس گفته های پلیس، دو فرد ناشناس هنوز شناسایی نشده و اطلاعات کافی برای دستگیری آن ها در دسترس نیست.

جولی سیمونس که در زمان حمله در باجه حضور داشته گفت: هر دو مرد از نظر فیزیکی بسیار ارعاب کننده  بودند، آن ها بر سر من فریاد زده و به وضوح می خواستند جلوی برپایی کمپین علیه نژادپرستی توسط ما  را بگیرند.

وی افزود: چنین برخوردهایی همه نشانه های فاشیسم، پرورش داده شده توسط نژادپرستی را دارند. یک چشم انداز راست  افراطی و یک اراده که از خشونت و ارعاب برای خاموش سازی دیدگاه هایی که با آن ها موافق نیست استفاده می کند. هر چند ما گاهی از بحث کردن با کسانی که با آن ها مخالفیم می گریزیم اما این یکی چیز دیگری بود.

لازم به ذکر است بوریس جانسون وزیر امورخارجه سابق انگلستان و از اعضای حزب حاکم، در سخنانی نژادپرستانه زنان پوشیه دار را به «دزدان بانک» و «صندوق پست» تشبیه کرده بود؛ فعالان حقوقی خواستار استعفاء و عذرخواهی از جانب او شده بودند.

حمله در آکسفورد تنها گوشه ای از حوادث نژادپرستانه توسط گروه های راست افراطی اخیر در سرتاسر انگلستان محسوب می رسد و به نظر می رسد که نژادپرستی و اسلام هراسی در این کشور روند رو به رشد داشته باشد. چندی پیش نیز یک کتابخانه در لندن مورد حمله قرار گرفت و به یک رهبر اتحادیه در روز روشن حمله شد. یک گزارش در رابطه با جرایم نفرت محور در انگلستان، 57% افزایش جرایم را از سال های 2014-15تا 2016-17 نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha