شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ جلسه مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه استان اردبیل با آیت الله اعرافی

حوزه/ تنی چند از اساتید حوزه علمیه استان اردبیل بر لزوم تقویت هر چه بیشتر حوزه های علمیه استانی و نیز تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به اردبیل، حجت الاسلام احمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز طی سخنانی در جلسه مشترک آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور با مسئولان، اساتید و کادر مدارس علمیه استان اردبیل، ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین نوروزی به عنوان مدیر استان، بر لزوم تحول در متون درسی حوزه تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی به خصوص باید از طلاب مستعد شهرستان ها و استان ها حمایت بیشتری از آن ها به خصوص در زمینه مالی و آموزشی صورت گیرد.

وی همچنین تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه و لزوم عمل به دغدغه های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و در ادامه چند پیشنهاد هم در خصوص امتحانات شفاهی و کتبی حوزه های علمیه ارایه کرد.

تحول در متون درسی

حجت الاسلام حیدری، استاد حوزه نیز بر لزوم تحول در متون درسی حوزه و کارآمدتر کردن آن ها تاکید کرد و گفت: ما باید برای رفع نیازها و مشکلات جامعه تلاش کنیم به خصوص معضلاتی مثل ربا که امروز برای جامعه به یک معضل تبدیل شده است.

وی افزود: ما باید قرآن و تعالیم ناب ائمه اطهار(ع) را به متن زندگی بیاوریم و تا زمانی که قرآن درحاشیه باشد، حوزه های علمیه نیز به طور کامل به اهداف خود دست پیدا نمی کند.

اهمیت مسأله تربیت در حوزه های علمیه

حجت الاسلام مهدی چراغی، دیگر استاد حوزه علمیه استان اردبیل نیز با اشاره به اهمیت مسأله تربیت در حوزه های علمیه، گفت: در کنار مباحث آموزشی نباید از اهمیت مساله تربیت و تهذیب و اخلاق غافل شد، چرا که امروز طلاب و فضلای حوزه امید اسلام برای هدایت جامعه و راهنمایی مردم به سمت سعادت هستند که این مهم در سایه تهذیب و اخلاق خود حوزویان میسر است.

لزوم پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام

امین فتحی، استاد حوزه و دانشگاه نیز با تاکید بر اهمیت تفقه در دین و لزوم پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی ابراز داشت: حوزه علمیه در تعیین راهبردهای اصلی کشور باید همواره نقش تاثیرگذاری داشته باشد و در این خصوص وحدت حوزه و دانشگاه و به خصوص همکاری و مشارکت حوزویان در اداره مطلوب امور کشور و کمک به حل مشکلات و پاسخ به شبهات بسیار ضروری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha