شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حامدی

حوزه/ / مدیر کل مدارک علمی حوزه علمیه با بیان اینکه در سال گذشته هزارو ۳۰۰ پایان نامه و رساله سطح سه و چهار دفاع و مدرک آن صادر شد گفت: یکی از کار های دیگری که در حال انجام است صدور مدارک برای شهدای روحانی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی ظهر شنبه در اجلاسیه معاونان آموزشی مدیریت های استانی حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: امسال طلبه هایی را پذیرش می کنیم که مدیریت استانی اجازه انتقال آن ها را می دهد و لذا در شرط پذیرش انتقال به قم، قدم اول این است که استان موافقت نماید.

وی در خصوص مدارج علمی گفت: در حوزه مدارکی که صادر می شود بر مبنای مصوبه شورای عالی می باشد و این مصوبه تا سال گذشته مبنای کار بوده است تا اینکه در مدیریت جدید حوزه، این مصوبه مورد بازبینی قرار گرفت و اصلاح گردید.

مدیر کل مدارک علمی حوزه علمیه با بیان این که در پی اصلاح این مصوبه بخش های مختلف تغییراتی پیدا کرد، تصریح نمود: تمام مدارک بر اساس مصوبه 313 در قم صادر می شد، اما در مصوبه جدید، قید شده که صدور باید توسط مدیریت های استانی با امضای مدیر استان و معاون آموزش حوزه های علمیه صادر شود.

وی به هزینه بر بودن دستگاه های صدور مدرک اشاره کرد و گفت: تدابیری را اندیشیده ایم تا چاپ مدرک با استفاده از هولگرام و بدون نیاز به دستگاه بتوان صادر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی رفت و آمد برای صدور مدارک را از دیگر مشکلات دانست و افزود: تصمیم گرفته شد تا برای این منظور از خود مدیریت استانی و مدارس به نمایندگی شخصی معرفی شود و رفت و آمد ها به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله تغییرات دیگری که در مصوبه جدید اتفاق افتاده، بحث واگذاری کمیته ها می باشد؛ به این صورت که درمصوبه 313 تنها واگذاری کمیته علمی به مراکز تخصصی بود و اکنون این امر به واحد های آموزشی اصلاح گردید.

مدیر کل مدارک علمی حوزه با اشاره به اینکه تعداد کمیته ها از  14 به 18 کمیته ارتقا پیدا کرده است گفت: علی رغم مشکل بودجه ای اکنون تمام کمیته های ما به روز هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزارو 300 پایان نامه و رساله سطح سه و چهار دفاع و مدرک آن صادر شد افزود: یکی از کار های دیگری که انجام می شود، صدور مدارک برای شهدای روحانی است که در  8 استان تکمیل شده و ما بقی در حال انجام دادن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با توجه به این که اکثر طلاب در استاد راهنما و مشاور دچار مشکل می شوند ابراز کرد: اساتیدی که حائز شرایط برای این منظور هستند را توصیه کنید تا در دسترس باشند تا طلاب دچار مشکل نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha