جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دوره میثاق طلبگی داوطلبان جدیدالورود حوزه علمیه بوشهر

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که این دوره یک هفته ای میثاق طلبگی فرصت مغتنمی برای آشنایی طلاب جدید با حوزه است، گفت: یکی از مسائل مهمی که طلاب در بدو ورود به حوزه باید به آن توجه کنند سطح شناخت و آگاهی آنها از حوزه و زندگی طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم آغاز دوره میثاق طلبگی، در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) خلیل شهر بهشهر گفت: در این دوره ۱۰۰ نفر از طلاب جدید الورود به مدت یک هفته حضور دارند.

وی با بیان این که توجه به مسائل تربیتی، اخلاقی و مشاوره ای جزء مهم ترین برنامه های این دوره یک هفته ای است، افزود: در این دوره سه کتاب رسم طلبگی، اخلاق طلبگی و نظام آموزشی حوزه از سوی اساتید مجرب برای طلاب جدید الورود تدریس خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی به برگزاری مستمر برنامه های اخلاقی در طول این دوره یک هفته ای اشاره کرد و گفت: از توان و ظرفیت اساتید برجسته حوزه علمیه استان به منظور برگزاری دروس اخلاق در این دوره بهره خواهیم گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از حضور مستمر اساتید مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران در این دوره یک هفته ای خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دوره مشاوران با ارتباط چهره به چهره با طلاب و بهره گیری از تکنیک های مشاوره به شناخت بهتر طلاب با حوزه کمک می کنند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین برگزاری حلقه های تربیتی را یکی از برنامه های مهم دوره میثاق طلبگی برشمرد و گفت: در این برنامه طلاب به صورت حلقه های ده نفره با حضور اساتید و همچنین سرگروه به تبیین مسائل تربیتی و اخلاقی می پردازند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که این دوره یک هفته ای فرصت مغتنمی برای شناخت طلاب از حوزه است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که طلاب در بدو ورود به حوزه باید به آن توجه کنند، سطح شناخت و آگاهی آنها از حوزه و زندگی طلبگی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که در این دوره یک هفته ای برنامه های فرهنگی، تربینی و ورزشی نیز در دستور قرار دارد، تصریح کرد: تلاش ما برگزاری یک دوره موفق به منظور آشنایی هر چه بیشتر طلاب با فضای حاکم بر حوزه است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha