جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رهبر انقلاب در حکم انتصاب حجت‌الاسلام محمد قمی

حوزه/ در دیداری که اخیراً با رهبر معظم انقلاب داشتم، معظم له به موضوعی اشاره کردند که قبلا در دیدارهای عمومی هم بدان پرداخته بودند، منتها توجه و تأکید ایشان در جریان گفت و شنود خصوصی نشان می‌دهد که موضوع دهه هفتادی‌ها برایشان بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست افتتاحیه شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت(شمس)، امروز دوشنبه با حضور پیشکسوتان مداحی و معتمدین و موثرین این عرصه و مدیران ارشد سازمان تبلیغات اسلامی، در بنیاد دعبل خزاعی تهران برگزار شد.

شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت(ع) که به اختصار «شمس» نامیده می‌شود، سازوکاری برای جمع اندیشی و هم‌اندیشی صاحب‌نظران و کارشناسانِ آشنا با مسائل جامعه ستایشگری است.

این شورا در پی نهادینه‌سازی مشارکت و همفکری فرهیختگان، پیشکسوتان و صاحب‌نظران و ورود اندیشه‌ها و خواست‌های آنان به چرخه سیاست‌گذاری عمومی خواهد بود.

دبیر علمی شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت(ع) دکتر سنگری و دبیر اجرایی و سخنگوی شورا، حاج محسن طاهری است.

این شورا هیئت ‌رئیسه‌ای متشکل از بزرگان جامعه مداح دارد و 9 کمیسیون در آن فعال خواهند بود که در طول هر ماه نشست‌های تخصصی خود را به صورت مستقل برگزار خواهند کرد.

اعضای همه کمیسیون‌ها در هر فصل یک بار دور هم جمع خواهند شد و نتایج مذاکرات خود در هر کمیسیون را در جمع عمومی شورای مشورتی طرح خواهند کرد.

کمیسیون‌های پیش بینی شده عبارتند از «هنر ستایشگری»، «آموزش»، «علمی و پژوهش»، «ادبیات آیینی»، «رسانه»، «برنامه‌ریزی راهبردی»، «حقوقی»، «خدمات اجتماعی»  «استان ها» که هر کمیسیون یک دبیر و تعدادی عضو دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در بنیاد دعبل و در جمع اعضای شورای مشورتی ستایشگران (شمس)، با تأکید بر اهمیت ترویج مکتب سیدالشهدا (ع)، خطاب به مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) گفت: ما سال‌ها پای منبر شما سوخته‌ایم و بهره گرفته‌ایم و اگر روزی حس خادمی شما را داشتم، با حکم رهبر معظم انقلاب، اکنون رسما به افتخار خادمی شما رسیده‌ام.

وی با بیان اینکه باید تبلیغات اسلامی ناب را از مسیر روضه اخذ به قوه کرد و پیش برد، افزود: آن پیر روشن‌ضمیری که این انقلاب را رهبری کرد و آن را پیش برد، به ما آموخت که انقلاب با محرم و صفر زنده است و امروز می‌بینیم که آنچه عامل و باعث پیش‌روندگی ما در امور می‌شود، ترویج اسلام ناب عاشورایی و استحکام درونی است.

رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه روزهای سختی در انتظارمان است، اظهار کرد: با رهبری رهبر فرزانه انقلاب و رهنمودهای ایشان، بهره‌گیری از ظرفیت محافل انس با سیدالشهدا (ع) در جهت تقویت قوای اسلام و انقلاب ضروری است و در مقطع دشوار کنونی و سختی‌های پیش روی مردم، یگانه راه گذر از سختی‌ها، انتقال و ترویج مفاهیم اسلام عاشورایی خواهد بود.

وی همچنین ترویج مفاهیم اسلامی از مجرای هیئات را عامل ایجاد انسجام و اتحاد در میان مردم دانست و هیئات را موتور محرکه انقلاب اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به دیدار خصوصی با امام  خامنه‌ای، گفت: در دیداری که اخیراً با ایشان داشتم، رهبر معظم انقلاب به موضوعی اشاره کردند که قبلا در دیدارهای عمومی هم بدان پرداخته بودند، منتها توجه و تأکید ایشان در جریان گفت و شنود خصوصی نشان می‌دهد که موضوع دهه هفتادی‌ها برایشان بسیار مهم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری، به فرموده ایشان در خصوص رشد و بالندگی متولدان دهه ۷۰ در اثنای تهاجم فرهنگی گسترده غرب اشاره کرد و ابراز داشت: معظم له به ما گفتند در دهه‌ای که انواع و اقسام تهاجمات فرهنگی، مردم عزیز ما را آماج حملات خود قرار داده بود، نسلی متولد شد که امروز خیل جوانان پرشور و مشتاق حضور در قالب مدافعان حرم را تشکیل می‌دهند و می‌خواهند مانند شهید حججی در مصاف با دشمن سر ببازند. این شور و اشتیاق، نشانه عدم توفیق دشمن در برنامه‌های خود است.

وی در ادامه ضمن برشمردن اهداف دشمن در هدف قرار دادن دستگاه محاسباتی مسؤولان و مدیران اظهار کرد: خوب نیست ستایشگر ما باور عمیق قلبی به سخنان رهبری معظم نداشته باشد و در ذهنش این باشد که ما شکست خورده‌ایم.

رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن تاکید بر بهره‌گیری از قیام سیدالشهدا(ع) افزود: اگر کسی به نگاه عاشورایی و دستگاه محاسباتی ملهم از قیام سیدالشهدا(ع) مسلح نشود، نمی‌تواند فلسفه و قیام امثال حججی‌ها را بفهمد و درک کند.

وی در پایان سخنان خود، بهره‌گیری از زاویه دید و منطق قیام عاشورایی در ایام محرم را مهم برشمرد و از آمادگی خود برای حمایت و هرگونه گفت‌وگو با ستایشگران اهل بیت(ع) خبر داد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha