جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فضای مجازی

عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما ،تولید محتوای مناسب در فضای مجازی را لازمه دفاع از مبانی دینی و انقلابی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله متقی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به الزامات و ضرورت های حضور فعال در فضای مجازی در راستای تبیین آموزه های دینی و دفاع از مبانی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما باید در عرصه فضای مجازی متناسب با چارچوب های دینی و انقلابی، حضوری فعال داشته باشیم و از حالت انفعالی در این خصوص به شدت بپرهیزیم.

وی با بیان این که ما گنجینه غنی معارف اسلامی را در اختیار داریم که باید در راستای تبیین و نشر آن از همه امکانات و ابزارهای نوین به خصوص فضای مجازی به درستی استفاده کنیم، گفت: با تولید فرهنگی و محتوایی قوی قطعاً ما می توانیم فضای مجازی دنیا را تحت تاثیر قرار دهیم به ویژه این که ما در چنین بستری قادر هستیم پیام ها و محتواهای مدنظر خود را با کمترین هزینه انتشار دهیم، البته به شرط آن که در این خصوص احساس مسئولیت دینی و انقلابی وجود داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر رسانه ای همچنین افزود: ما باید به این مساله از باب یک وظیفه دینی یعنی امر به معروف و نهی از منکر بنگریم و لذا از فضای مجازی در راستای عمل به یک تکلیف شرعی نهایت استفاده را داشته باشیم تا بتوانیم در امور فرهنگی و دینی و اخلاقی یک جریان سازی خوبی انجام دهیم.

وی با بیان این که امروز نظام سلطه ، جنگی تمام عیار با انقلاب اسلامی ایران در عرصه های گوناگون را به راه انداخته است، ابراز داشت: ما باید تاثیرات انقلاب اسلامی در پهنه دنیا را به خوبی رصد و تحلیل کنیم و بدانیم که در کجای تاریخ ایستاده ایم و امروز چه وظیفه ای در جهت نشر معارف دینی و انقلابی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین متقی زاده تاکید کرد: ظرفیت و استعداد متون دینی ما و سیره اهل بیت(ع) به گونه ای است که برای بحران های مختلف می توانیم از آن ها برنامه و نسخه لازم را ارایه بدهیم.

وی با اشاره به این که شبکه های اجتماعی یک فرصت عظیم در اختیار ماست که البته از آن روی سکه می تواند تهدیدی نیز به شمار رود، گفت: حوزه های علمیه باید برنامه ریزی خوبی نسبت به این مسایل و تولید محتوا داشته باشد و این که با اشراف به مسایل مختلف اولاً اولویت ها را مورد توجه قرار داده و ثانیاً هم این که به سوالات و شبهات به درستی پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: ما به سهم خود اگر تولید محتوای عمیق و به روز داشته باشیم با توجه به این که اکثر جامعه ما دین دار و علاقه مند به مسایل دینی هستند، می توانیم کارهای خوبی را سر و سامان دهیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha