پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انفجار در دفتر نخست وزیری

حوزه/ با توجه به شرایط کنونی جامعه و نقشه های گسترده دشمنان قسم خورده ی انقلاب، می طلبد تا مسئولان کشور به خود آیند و همانند مسئولان اوایل انقلاب از جمله شهید رجایی و باهنر خدمت صادقانه را در پیش گیرند و تنها برای مردم و رضای الهی کار کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است، نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگمردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است، نیز جان فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، بزرگ ترین بخش تاریخ ماست که خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در دل دارد. در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است. علت نام گذاری چنین هفته ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت و مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال ها بر کشور، عهده دار امور گردید. این دولت در آن دوره بحرانی، بیش ترین حد تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد، تا آنجا که جان خویش را سر آن نهاد.

انفجار بمب در دفتر ریاست‌جمهوری به دنبال واقعه 7 تیر کافی بود تا هر نظامی را از پای درآورد، اما ایمان و صلابت اعجاب‌انگیز امام خمینی(ره) و تصمیمات سریع و قاطع وی در بحران‌ها و پیام‌ها و سخنرانی‌های تسکین‌بخش و آرامش آفرین ایشان و هوشیاری مردم با ایمان ایران، باعث سر و سامان دادن به امور و مأیوس شدن دشمن و حیرت محافل خبری و سیاسی جهان بود.

شخصیت رجایی و باهنر از زبان مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری درباره ویژگی های اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر می فرماید: «شهید باهنر، مرد بی تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج او چه می گذرد. وی یکی از متفکرین و تئوریسین ها و ایدئولوگ های انقلاب بود. نوشته های زیادی داشت و کتاب های زیادی را تنظیم کرده بود....ارتباطات نزدیکی با شهید مطهری و شهید بهشتی داشت و هر دوی اینها، برای عظمت فکری و قدرت تفکر عملی او ارزش زیادی قائل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اصغری حسامیه، مسئول ستاد نماز جمعه زاهدان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر سرآمد همه مسئولین بودند، اظهار کرد: اگر بخواهیم به شخصیت این دو شهید بزرگوار پی ببریم باید در کلام و عمل شان بیندیشیم، البته جملاتی که از این بزرگواران نقل است همه بوی خدمت گذاری، تواضع و خادمی نسبت به ملت را دارد.

وی با بیان اینکه چیزی که بر مظلومیت شهیدان رجایی و باهنر می افزاید، خوب معرفی نشدن این دو بزرگوار برای جامعه امروزی است، خاطر نشان کرد: باید ببینیم که امروزه مردم، شهیدان رجایی و باهنر را در چه شخصیت هایی جست جو می کنند، لذا از این طریق می توان پی برد که شهیدان رجایی و باهنر چگونه در بین مردم معرفی شده اند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه  زندگی اشرافی گری زندگی یک مسئول دولتی نیست، گفت: بهترین شخصیت برای مسئولین را می توانیم از کلام رهبر انقلاب در نظر گرفت، اگر مقام معظم رهبری که اکنون امام جامعه هستند مطلبی را بیان می کنند، که زیبنده نیست،  قطعا زیبنده مسئولان نمی باشد و باید مسئولان نیز به ن توجه بیشتری کنند.

حجت الاسلام اصغری حسامیه با بیان اینکه زندگی حضرت علی(ع) حتی در زمان خلافت ساده و بی آلایش بود، ادامه داد: مردم جامعه آنقدر از زندگی اهل بیت، احادیث و روایات آشنایی دارند که می دانند هیچ کدام از اهل بیت زندگی اشرافی گری نداشته اند، در حالی که اهل بیت از این توانایی برخوردار بوده اند.

وی افزود: بی شک آبادی هر مملکت دست کسانی است که، امورات مملکت دست آن ها می باشد، اگر مدیری انقلاب را از جان و دل قبول کرده باشد مثل شهیدان رجایی وباهنر بی شک به مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری گفته بودند، می رسیم.

این کارشناس مذهبی  عنوان کرد: مدیریت جهادی از قبولی ساده زیستی و انتخاب ولی فقیه ، به عنوان امام خویش حاصل می شود، حال اگر مدیری برعکسش را عمل کرد و با اسم انقلاب، اسم حکومت اسلامی و اسم ولایت فقیه هرکاری که دلش خواست را انجام داد، قطعا کار دیگرمدیران را نیز خراب مکرده و انقلاب را به سمت نابودی می کشاند

ساده زیستی برای یک مسئول جمهوری اسلامی لازم است

حجت الاسلام والمسلمین فتاح آقازاده استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان نیز در گفت گو با خبرنگار«حوزه» با اشاره به شخصیت های شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر شخصیت هایی ساده زیست، خادم و فرهیخته‌ای بودند که به دست منافقین به شهادت رسیدند، و دشمن با این کار خود سعی در از بین بردن مسئولین کشور و در پی آن نابودی انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: هدف اصلی زندگی آن بزرگواران خدمت رسانی و خشنودی خلق خدا بوده است، ولی متأسفانه مردم شناخت و معرفت درستی نسبت به این عزیزان نداشتند و زمانی که به شهادت رسیدند، فهمیدند چه عزیزی را از دست داده اند.

استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر، خدمت خالصانه را در راستای خشنودی خدا و بنده خدا می دانستند، افزود: این شهدا برای کسب مقام و درجه به مردم خدمت نمی کردند، بلکه به پاداش الهی ایمان داشتند.

وی با بیان اینکه شرایط اول انقلاب با اکنون فرق می کند، افزود: در اوایل انقلاب مسئولین دارای روحیه انقلابی بودند، ولی اکنون  این روحیه کمتر شده است، اما درعین حال مسئولینی هستند که وظیفه خود را خدمت به کشور و مردم می دانند و در انجام آن کوتاهی نمی کنند.

وحدت و همدلی مسئولین رمز پیروزی انقلاب است

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در هر برهه ای از زمان مسئولان خائنی هم پیدا می شوند، خاطر نشان کرد: اتحاد و همدلی مردم و مسئولین در اوایل انقلاب و همچنین تابع دستورات امام خمینی(ره) بی نظیر بود.

حجت الاسلام آقازاده با اشاره به اینکه از مدیر جهادی می شود یک مدیر انقلابی ساخت عنوان کرد: ما باید مدیر جهادی داشته باشیم نه مدیری که از زیر مجموعه خودش هیچ آگاهی ندارد و فقط پشت میز نشسته است، مدیر جهادی نسبت به شرایط زمانی آگاهی دارد و برای مشکلات مردم وقت می گذارد، لذا باید این روحیه را در بین مسئولان گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه ما تا زمانی که خود را نسازیم نمی توانیم کشورمان را آباد کنیم، گفت: جمهوری اسلامی نیاز به خودسازی دارد، یعنی به حدی برسد که توانایی مقابله با دشمنان بزرگ را داشته باشد و این حاصل نمی شود مگر با پیشرفت تولید و اقتصاد، که اگر اقتصاد ما ضعیف باشد نمی توانیم با دشمنان انقلاب مبارزه کنیم.

استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) با بیان اینکه رهبری خط قرمز ماست عنوان کرد: بهترین شخصیتی که امروز توانسته چهره امام خمینی (ره) و شهدا را برای ما تداعی کند، رهبری است.

حجت الاسلام آقازاده با اشاره به اینکه رهبری عالی ترین و با صلابت ترین کسی است که یاد انقلاب را برای ما زنده نگه داشته است، ادامه داد: باید جایگاه اهل بیت(ع) و رهبری را در جامعه بزرگ تر جلوه دهیم، تا بتوانیم فرهنگ خدمت کردن در جامعه را ترویج و آن را به عنوان الگو و اسوه فرهنگ اهل بیت به جامعه برگردانیم .

وی گفت: مسئولین باید برای خشنودی خدا و خلق خدا کار کرده و خود را وقف دین و اهل بیت کنند، تا بتوانند از اهداف و آرمان های امام وشهدا درس بگیرند و سر لوحه کار خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه یک مدیر خودساخته و انقلابی می تواند، کارش را به درستی انجام دهد، گفت: هر چه مدیران نسبت به آرمان ها و ارزش های انقلاب بی تفاوت باشند، مردم هم نسبت به آن ها بی تفاوت خواهند شد.

سخن پایانی

با توجه به شرایط کنونی جامعه و اقتصادی که هر روز در حال تغییر و تحول است و از طرفی نیز دشمنان قسم خورده انقلاب در پی طرح ریزی نقشه های گسترده هستند، لذا می طلبد تا مسئولان کشور نیز به خود آیند و همانند مسئولان اوایل انقلاب از جمله شهید رجایی و شهید باهنر، خدمت صادقانه را در پیش گیرند و تنها برای مردم و رضای الهی کار کنند.

در نظام اسلامی باید همه افراد جامعه، در برابر قانون و در استفاده از امکانات خدادادی میهن اسلامی، یکسان و در بهره مندی از مواهب حیات، متعادل باشند، هیچ صاحب قدرتی، قادر به زورگویی نباشد و هیچ کس نتواند بر خلاف قانون، میل و اراده خود را به دیگران تحمیل کند.

در جامعه اسلامی باید طبقات محروم و پا برهنگان، مورد عنایت خاص دولت باشند و رفع محرومیت و دفاع از آنان در برابر قدرتمندان، وظیفه بزرگ دولت و دستگاه قضایی محسوب شود، هیچ کس به خاطر تمکن مالی، قدرت آن را نیابد در امور سیاسی کشور و در مدیریت جامعه دخالت و نفوذ کند، و هیچ تدبیری در جامعه، به افزایش شکاف میان فقرا و اغنیا نینجامد، و در انتها پابرهنگان، حکومت اسلامی را پشتیبان و حامی خود حس کنند و برنامه های آن را در جهت رفاه و رفع محرومیت خود بیابند.  

گزارش: یونس نوفرستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha